Кинеска производња је у светској економији доживљавала учестале експанзије и развитке. Производна етикета „Мејд ин Чајна” код купаца је често стварала првобитно разочаравајуће реакције, управо због повезивања кинеске производње са ниским нивоом квалитета.

Сами смо били сведоци огромног броја кинеских продавница које су, по значајно ниским ценама, продавале робу лошијег квалитета у време почетног профилисања Кине на светском тржишту.
Међутим, технолошким развојем и улагањем у индустрију, данашња Кина може да се похвали високим степеном квалитета својих производа, али и предњачења у областима које су раније биле очекиване само од западних земаља.
Као одговор на изјаву потпредседника Сједињених Америчких Држава САД Џеј Ди Венса да је кинеска производња лансирана са „сиромасима”, кинески произвођачи су на популарној друштвеној мрежи „Тикток” поставили снимке о наводној производњи луксузних торби европских марки у кинеским индустријским постројењима.
Вест да су ови модни додаци, који на полицама продавница поседују лого „Мејд ин Јуроп”, у суштини једноставна креација произведена 80 одсто у Кини, са брендираним логом заштићеним само у Европи, довела је до масовног негодовања.
Званичне изјаве које су представници компанија накнадно изнели демантовало је било коју врсту спекулације на израду производа у Кини, али није смирило буру насталу међу потрошачима.
Како наводи BBC у разговорима са експертима за ланце снабдевања, луксузни брендови настављају да одолевају притисцима по питању њихове транспарентности производње, те се не може искључити чињеница да је одређена производње завршена управо у Кини.
Европски закони, с друге стране, приморавају произвођаче да изврше макар последње суштинске промене како би имали етикету „мејд ин Јуроп”.
– Бренд „Ермес” је изјавио да они уопште не користе кинеско тржиште за своју производњу, док су неки други брендови потврдили да у одређеном проценту користе – потврдила је за Верица Ракочевић, модна дизајнерка и једно од најутицајнијих лица српске модне сцене.
Преузмите андроид апликацију.