Početna > Biznis
Biznis

Kako od prodaje cveća napraviti dobar biznis?

Za otvaranje cvećare važno je poznavati minimum neophodnih aktivnosti pri osnivanju firme, tržište, lokaciju, robu, kupce, i alat potreban za rad, savetuju iz PKS.
Foto: Pixabay/toodlingstudio

Ukoliko se neko odluči za pokretanje cvećare, potrebno je za početak da ima prodajno mesto, odnosno poslovni prostor. Cvećare se najčešće nalaze u malim kioscima na trgovačkim paviljonima, poput pijaca, kraj prometnih saobraćajnica, železničkih ili autobuskih stanica…

Takvi lokali su često znatno povoljniji od „luks lokacija“ u ekskluzivnim kvartovima grada. Prodavnice srednje kategorije, nalaze se u trgovačkim centrima, u blizini supermarketa, stambenim naseljima. Premijum lokacije su uglavnom u blizini poznatih salona i butika u blizini poslovnih i trgovačkih centra, važnih institucija u centru grada, na aerodromima, piše Agrosmart.net.

Važna preporuka u uslovima današnjeg poslovanja je da cvećara ima svoju internet prezentaciju i onlajn šop.

Prodaja cveća može se organizovati na kiosku ili u zatvorenom prostoru oko 50m2, a cena iznajmljivanja prostora zavisi od lokacije na kojoj se prostor nalazi.

Rashladni sistem – Pošto je cveće kvarljiva roba, potrebno je obezbediti rashladne vitrine ili klima uređaje.

Ukoliko se neko odluči za pokretanje cvećare, potrebno je za početak da ima prodajno mesto, odnosno poslovni prostor. Cvećare se najčešće nalaze u malim kioscima na trgovačkim paviljonima, poput pijaca, kraj prometnih saobraćajnica, železničkih ili autobuskih stanica…

Takvi lokali su često znatno povoljniji od „luks lokacija“ u ekskluzivnim kvartovima grada. Prodavnice srednje kategorije, nalaze se u trgovačkim centrima, u blizini supermarketa, stambenim naseljima. Premijum lokacije su uglavnom u blizini poznatih salona i butika u blizini poslovnih i trgovačkih centra, važnih institucija u centru grada, na aerodromima, piše Agrosmart.net.

Temperatura – Za prostorije u kojima se čuva cveće, preporučljiva je temperatura od 14°C, dok je za prostorije u kojima se cveće prodaje i slaže u aranžmane 18°C.

Neophodnu opremu čine police, radni sto, vaze i saksije, rashladna komora/klima uređaj, prostor za izlaganje, oprema za rezanje i povezivanje cveća, skladište… U manjim cvećarama jedan zaposleni je zadužen za izradu cvetnih aranžmana, a neophodno je angažovati knjigovođu.

Za uspešno poslovanje cvećare, ključna je saradnja sa dobavljačima koji bi trebalo da donose svežu i kvalitetnu robu na vreme.

Potrošnje cveća u svetu i Srbiji raste. Potrošnja raste po godišnjoj stopi od 10 odsto, uz promet preko 200 milijardi evra na svetskom i oko 20 miliona evra na domaćem tržištu, navode iz Udruženja za biljnu proizvodnju i prehrambenu industriju PKS.

– Cvećarstvo, kao specifičan vid poljoprivredne proizvodnje i ozbiljan činilac u privrednom sistemu zemlje, treba da postane profitabilna proizvodna grana. U tom smislu je neophodno udruživanje proizvođača radi čvršćeg povezivanja na planu organizovanja proizvodnje i plasmana cveća i ukrasnog bilja, kako na domaćem tako i na svetskom tržištu, kažu u Udruženju.


Holandija zamrzla 400 miliona evra na računima povezanim s Rusima

Preuzmite android aplikaciju.