Почетна > Бизнис
Бизнис

Како је настала компанија Hyundai

„Ништа није немогуће, ако разбијеш калуп“ – ово је био слоган Chung Ju-yunga, оснивача марке Hyundai.
Фото: Unsplash/The Punisher

Компанија је основана 1913. на скромној фарми у Асану, граду који тренутно припада Северној Кореји. Chung је био најстарији од седморо деце и од рођења је био предодређен да преузме скромну породичну фарму од својих родитеља.

Међутим, како пише Ревија ХАК, од малих ногу показивао је бунтовнички и неконформистички карактер те се никада није помирио да остатак живота проведе радећи у пољу.

Након што је више пута и безуспешно покушавао да напусти свој дом, трећи пут се успео осамосталити 1935. и отпутовати уз продају очеве краве.

Управо то му је пружило прилику да се упусти у своју авантуру, а своју инспирацију црпео је из биографије председника САД-а Абрахама Линколна, којем се дивио и који је такође био скромног порекла.

Након што је радио у разним обртима, у Сеулу 1941. године отвара властиту аутомеханичарску радионицу која убрзо осваја купце својом брзином и ефикасношћу.

Већ 1947, с почетних 20 запослених, посао је нарастао на 70, а онда је Chung Ju-yung направио још један корак и створио фирму Hyundai Group, име које је настало у корејском језику од речи hyun, што значи модеран, и dai, што значи ера или генерација.

Приступ сталних иновација и жеља за бољом будућношћу од тада су главна покретачка снага бренда.

Коначан подстицај за корејског произвођача дошао је 1967. с оснивањем yHyundai Motor Company и отварањем фабрике Улсан, која је с временом постала највећа на свету.

Ова супер-фабрика има производни капацитет од 1,6 милиона возила годишње, а посебност јој је контрола целог логистичког ланца.

Hyundai тамо има властиту ливницу челика, али и бродску флоту (Hyundai Glovis) за дистрибуцију својих аутомобила широм света.

Увек свестан свог порекла, Chung Ju-yung је пре смрти 2001. године донирао 1001 краву севернокорејској држави за борбу против глади.

Осећај братства, који га је пратио током живота, желео је да пренесе и на сам Hyundai-јев лого, стилизовано H, које у свом најновијем дизајну такође сугерише руковање две особе.

Ruski milijarder izgubio 4 milijarde dolara

 

Преузмите андроид апликацију.

Ознаке