Имајући у виду све већи број електрична возила ЕВ, постоји широк спектар опција осмишљених да возачу помогну приликом плаћања паркинга преко интернета или приликом пуњења батерија.
Да би могли да обављају све ове функције, ЕВ морају да прикупљају и чувају огромну количину информација корисника, попут локације, личних и банковних података. Стога, употреба интернета је неопходна за ове процесе, те постоје и ризици по сајбер безбедност корисника.
Последице малвер напада могу бити крађе личних или финансијских података, непредвидивог понашања возила на аутопуту (преузимање контроле над возилом), закључавања власника или чак крађе аутомобила.
Сваки успешан сајбер напад могао би бити опасан не само за возаче, већ и за друге учеснике у саобраћају. Поред тога, сајбер напади могу утицати на оператере возних паркова, произвођаче аутомобила, добављаче, дистрибутере, осигуравајућа друштва и финансијске институције, наовде из компанијe yа глобалну сајбер безбедност „Касперски”.
Неопходно је користити рационалан приступ при успостављању система контроле сајбер безбедности прилоком развоја возила, производњу и постпродукцијске активности. Треба поставити јасна правила организације и дефинисати циљеве на нивоу компаније, узимајући у обзир потенцијалне претње за развојни и производни процес електричних аутомобила.
Компанија не само да треба да се заштити, већ и да имплементира и одржава процесе који се користе за идентификацију, процену, категоризацију и третман ризика сајбер безбедности.
Надгледање процедура за реаговање на инциденте треба да узму у обзир различите облике сајбер напада. Поред тога, произвођачи аутомобила треба да успоставе процедуре за тестирање сајбер безбедности возила и њихове компоненте.
Такође, неопходно је и да запослени буду обучени о сајбер безбедности и да компанија ради на подизању свести о уобичајеним претњама и нападима на произвођаче аутомобила и возила.
Преузмите андроид апликацију.