Звучи као научна фантастика а заправо је реч о селу у Норвешкој.
Ако сте уморни од сталног гледања на сат и осећате се заробљено у рутини препуној обавеза, можда је време да размислите о посети јединственом месту далеко од свакодневног стреса. Сомареј, чаробно рибарско место на острву у Норвешкој, западно од Тромсеа, нуди управо то – ослобађање од конвенционалног мерења времена.
Природне лепоте и феномен „поноћног сунца“
Сомареј, што у преводу значи „летње острво“, познато је по својим запањујућим белим пешчаним плажама које се простиру уз кристално чисте воде Северног Атлантика. Пејзажи овог острва су изванредни, а његова изолација од урбаних центара чини га идеалним местом за одмор од ужурбаног живота.
Живот без временских ограничења
Инспирација за идеју о острву без времена проистекла је из јединствених природних услова који владају овде. Током летњих месеци, од средине 18. маја до 26. јула, сунце на Сомареју никада не залази, стварајући феномен „поноћног сунца“.
Овај природни феномен, којитраје пуних 69 дана, омогућава становницима и посетиоцима да доживе дан који траје недељама, нудећи неограничене могућности за активности без потребе за сатом. Затим следе дуге поларне ноћи од новембра до јануара, када сунце уопште не излази због локације северно од арктичког круга.
Туристички рај и активности
Туризам на Сомареју цвета, а посетиоци могу уживати у различитим активностима као што су риболов, кајакарење, роњење, као и посматрање птица и китова, али и aurore borealis. Смештајне опције укључују све, од пријатних хотела до приватних кабина, све прилагођено да максимално искористите своје време без обзира на то колико сати показује сат.
Веома успешна маркетиншка кампања
У јуну 2019. године, Innovation Norway је извела маркетиншку кампању која је изазвала контроверзе, јер је била означена од стране неких као „лажна вест“. Кампања је промовисала идеју да локални становници острва Сомареј желе да укину концепт грађанског времена, тврдећи да су поднели петицију норвешкој влади да прогласи острво првим „острвом без времена“ на свету.
Ова прича је била покривена у преко 1.650 чланака, потенцијално досежући до 1,2 милијарде људи. Процењена вредност медијске покривености износила је 11,4 милиона долара, док је на саму кампању потрошено мање од 60.000 долара.
Кампања је прошла, а прича о рибарском селу без времена је остала.
Klima diktira nove destinacije za odmor – Belgijska obala mogla bi da postane Francuska rivijera
Преузмите андроид апликацију.