Кад стагнира економија еврозоне, кад слаби немачка привреда, онда то осећају и наши водећи извозници. Ово управо погађа севојничку ваљаоницу алуминијума „Импол Севал”, која по вредности извоза (130 милиона евра у 2023, а највише извози у Немачку), по производњи, условима рада, зарадама предњачи у западној Србији.
Ипак, зна се да јаки лакше преброде тешкоће, а „Севал” је и део словеначке „Импол групе”, такође великог извозника на светска тржишта. Али пословање фабрике из Севојна, за пример у низу претходних година, током 2024. трпи ударе светске кризе.
О томе је било речи на конференцији за медије одржаној поводом 49 година редовне производње у овој ваљаоници и 22 године од успешно спроведене приватизације (већински власник „Севала” од 2002, словеначки „Импол”, унапредио је фабрику из Севојна).
Како је нагласио Нинко Тешић, генерални директор „Импол Севала” већ четврт века, током ове године коју обележава криза светске привреде дошло је до озбиљног пада цена прераде и раста трошкова, па ће финансијски резултат фабрике бити лошији него у 2023. години.
„Пратећи тренд потражње и продаје, који је у константном паду од трећег квартала, може се рећи да су предвиђања лоша. Следи нам даље слабљење раста глобалне економије и неизвесност око инфлације на светском нивоу. Стагнација економије еврозоне, а нарочито слабљење немачке економије и привреде, нас у „Импол Севалу” највише забрињава. Немачка скоро да нема привредни раст и вести које нам долазе из ове највеће европске економије су обесхрабрујуће. С обзиром на то да „Импол Севал”, па и цела „Импол група”, највише извози у Немачку, наш опоравак зависиће управо од опоравка немачке привреде. А не само наш, опоравак целе српске привреде може зависити од тога“ рекао је Тешић, па на питање каква су пословна очекивања за наредну годину одговорио да одавно није било теже пројектовати и прогнозирати с обзиром на то да је криза погодила многе.
Обраћању медијима присуствовао је и Андреј Колманич, председник Надзорног одбора „Импол Севала”. Он је о овом проблему говорио за фабрички лист рекавши да се потражња за производима „Импол групе” постепено смањивала у другој половини ове године.
„То је делом због сезонских трендова, али и због повећане конкуренције, посебно у аутомобилској и грађевинској индустрији. Ми морамо да оптимизујемо наше пословне процесе како бисмо смањили трошкове, побољшали ефикасност и остали конкурентни на тржишту. Уз помоћ иновација ширимо понуду како бисмо додатно ојачали нашу конкурентску предност“ рекао је Колманич.
Преузмите андроид апликацију.