Почетна > Бизнис
Бизнис

Извоз суплемента у првих 8 месеци вредан 22,5 млн евра

Извоз дијететских суплемената из Србије је у првих осам месеци ове године износио 22,53 милиона евра, а на првом месту је извоз у БиХ где је отишло око 800.000 килограма дијететских суплемената у вредности од 7,56 милиона евра, речено је данас у Привредној комори Србије на скупу о тржишту дијететских суплемената Србији.
Фото: Pixabay/jarmoluk

Секретарка Удружења за фармацију и медицинску делатност ПКС Мирјана Вучићевић на стручном скупу је представила налазе о произвођачима на тржишту и навела да у Србији има укупно 264 произвођача дијететских суплемената.

„Укупан број произвођача је 264, од тога њих 231 чине привредна друштва, затим 30 предузетника и три апотекарске установе“, наводи Вучићевићева.

Највећи извоз је био за БиХ, Црну Гору и Северну Македонију укупно скоро 17 милиона евра, док је вредност извоза за Косово и Мађарску нешто више од милион евра.

Извоз суплемената у првих осам месеци ове године, према подацима, обављало је 149 извозника, на 46 тржишта.

Марина Антић Левнајић испред  IQVIA је представила податке за период 2019. до 2022. године који показује да је укупна продаја из апотека у последњих годину дана порасла за 17 одсто и достигнута је вредност продаје од 1,25 милијарде евра.

Витамини и минерали су и даље група производа који чине највећу групу у категорији дијететских суплемената, и са својих скоро 83 милиона евра продаје представљају најзначајнију групу у овој области.

Просечна цена по продатом производу у суплементима, наводи Марина Антић Левнајић испред агенције за истраживање глобалног тржишта  IQVIA, упоређујући трећи квартал 2022. и трећи квартал 2019. каже да је просечна цена свих продатих производа 2019. била 4,9 евра и до сада је порасла за 24 одсто и достигла вредност од 6,1 евро.

У овом читавом расту половина долази из последњих годину дана, истиче Левнајићева и додаје да овај раст делимично показује инфлацију, али и промену навика потрошача, односно то да су отворенији ка куповини скупљих производа.

Витамини и минерали бележе највећи раст у просецној цени продатог производа, и код витамина и минерала је промена навика потрошача најочигледнија.

Левнајићева додаје да они чине 29 одсто укупне продаје свих суплемената, иако су у последњих годину дана имали пад продаје од чак 13 милиона евра.

U Vranju se gradi vetroelektrana snage 100MW

Преузмите андроид апликацију.