Почетна > Нови Сад

Културна сцена Нови Сад

Изложбе Александра Пола и Дортмундске групе од сутра у КЦНС

Поводом 40 година од братимљења наша два града, а у оквиру званичног програма Европске престонице културе – Нови Сад 2022, у склопу програмског лука „Дунавско мореˮ, у Културном центру Новог Сада свечано ће бити отворене две изложбе уметника из побратимског нам града Дортмунда. Изложбе ће отворити помоћник Градоначелника, Александар Петровић.
Фото: КЦНС

Прва изложба „Знакови – симболи – бојеˮ Александра Пола биће отворена у понедељак 22. августа у 20 часова у Ликовном салону, док ће групна изложба чланова Дортмундске групе „БИГ БАНЕР ФЕСТИВАЛˮ бити отворена истог дана у 20.30 на Трибини младих Културног центра Новог Сада.

Александар Пол (Alexander Pohl) – сликар, графичар, фотограф и председник Дортмундске групе. Рођен је 11. 12. 1964. године у Дортмунду.

  • 1989–1990. Универзитет примењених наука и уметности у Дортмунду  (aрхитектура)
  • 1990–1996. Универзитет примењених наука и уметности у Дортмунду (дизајн)
  • Универзитет примењених наука и уметности у Дортмунду (графички дизајн)

Од тада ради као слободни уметник, фотограф и графички дизајнер.

  • 2002. пријем у Удружење уметника Дортмундска група.
  • 2010. до данас – први председник Удружења уметника Дортмундска група.

Претеча Дортмундске групе била је Dortmunder Kunstlervereinigung група почетком двадесетих година двадесетог века. Reinoldushof на Хансаплацу је у то време био важан изложбени простор за уметничка дела Дортмунда.

Године 1924, на пример, Dortmunder Kunstlervereinigung група је учествовала на изложби коју је тамо организовало удружење „Вестфалски уметници и пријатељи уметности“, у којој су учествовали и 76-годишњи Кристијан Ролфс и вајар из Хордера Бернхард Хотгер.

Убрзо након почетка Трећег рајха, Dortmunder Kunstlervereinigung се распустио 1934. током општег састанка јер чланови нису хтели да се сложе са диктатом нацистичке владавине.

После рата, после цензуре, после тираније са искључењима, забрана сликања и уништавања уметничких дела, посебно авангардних, било је неопходно вратити се закопаним почецима модернизма. Ово се одиграло у дуготрајном процесу који је довео до оснивања Дортмундске групе 1956. године.

Уметнички спектар обухватао је сликарство, графику и скулптуру. Група је доживела одјек у јавности својом првом годишњом изложбом 1957. године у тада новом послератном музеју модерне уметности, Музеју Оствал.

Овде је група редовно излагала у наредних неколико година. Од тада, Дортмундска група сматра да је један од њених централних задатака јачање контаката са уметницима и уметничким групама у Немачкој и иностранству.

Посебно негује контакте са градовима побратимима града Дортмунда како би живост културне разноликости региона учинила познатом далеко изван Европе.

На својим изложбама промовише и младе уметнике. Од 1961. године Дортмунска група је са својим изложбеним пројектима гостовала, између осталог, и у Данској, Енглеској, Француској, Грчкој, Холандији, Израелу, Летонији, Литванији, Аустрији, Пољској, Румунији, Шпанији, СССР, Србији, Црној Гори и Мађарској.

Karte za „Burg teatar“ od danas na blagajni SNP-a

Преузмите андроид апликацију.