Почетна > Бизнис
Бизнис

Испорука робе из кинеских лука касниће минимум месец дана

Због погоршане епидемиолошке ситуације у Кини и затварања Шангаја, у коме се налази највећа кинеска лука која је такође прошле недеље била затворена, постоји опасност да се створе нови проблеми у допремању робе из ове далекоисточне земље.
Фото: Unsplash/Amin-Yarban

То ће додатно пољуљати глобалне ланце снабдевања који су већ знатно уздрмани пандемијом и ратом у Украјини. Сва кашњења и застоји који буду проузроковани затварањем два кључна града, Шангаја, а пре тога и Шенжена у коме се такође налази велика лука, прелиће се на већ постојеће проблеме у глобалним ланцима снабдевања што може знатно да утиче и на српско тржиште. Дакле, код нас се може очекивати кашњење, јер скоро половина робе из Кине стиже преко ова два града, али и поскупљење транспорта.

Јелена Грубор Стефановић, представница ПКС у Кини, каже да Шангај постаје проблем како се наставља затварање града, које ће трајати сигурно до половине месеца, а можда и до краја априла. Кашњења у испорукама биће и до месец дана због овог продуженог затварања.

„Лучке власти су у недељу, додуше, објавиле да Шангајска лука нормално ради и да нема застоја у контејнерским бродовима, где тренутно чека 52 пловила на пристаништу, од којих су девет контејнерски. Међутим, како је друмски транспорт онемогућен пошто је Шангај одсечен, застој ће бити неминован. Шенжен је отворен већ три недеље тако да је ситуација мање више санирана у том граду“ наводи Грубор Стефановић.

Што се тиче података о томе које количине робе из Кине у Србију стижу преко ове две луке, она наглашава да отприлике 30 одсто иде преко Шангаја док 20 процената стиже преко Шенжена. Здравствене власти у Шангају су фазно затвориле половину кинеске финансијске престонице 28. марта, поделивши град од 26 милиона људи на источни и западни округ које дели река Хуангпу која протиче кроз центар града. Други део града је био затворен до јуче.

Venecija protiv galebova: Turisti „naoružani“ pištoljima na vodu

Преузмите андроид апликацију.