Нега коже у 10 корака са 20 различитих производа, модни трендови који се смењују брзином светлости, седам кућних апарата који обављају исти посао, али би све требало да их имамо – све нам то представљају инфлуенсери на друштвеним мрежама објашњавајући зашто би требало да купимо баш производе које они рекламирају и за шта добијају озбиљне хонораре од спонзора.
Нови тренд који се развија међу младима, посебно на ТикТоку, је све супротно од тога. Неће се свидети ни инфлуенсерима, ни свима који нас убеђују да ћемо бити срећнији што више купујемо. Јер, расте број креатора садржаја који показују да носе папуче из средње школе јер су и даље у добром стању, једну торбицу за град, имају козметички несесер са четири производа (насупрот инфлуенсерима који нам показују кофере за шминку коју не могу потрошити за пет година).
Снимају намештај купљен у second-hand радњама, винтаге одећу, поручују да старе мајице носе као пиџаме, стаклене тегле не бацају већ користе за одлагање, не купују парфеме док не потроше оне које тренутно имају.
Мање је више у овом тренду – мање кухињских уређаја, декорације за купатило, одеће, шминке, па и куповине нових књига (уместо чега се предлаже одлазак у библиотеку). Тренд је захватио све области, као што се и претерана потрошња, која га је инспирисала, као вирус проширила свуда.
Под хештегом „core underconsumption„, корисници сада промовишу свесну потрошњу, прироритет дају квалитету над квантитетом, охрабрују пратиоце да ствари цене уместо да их сакупљају.
– ТикТок је готово све претворио у прилику за конзумеризам, чак и одлазак у шетњу постао је шопинг искуство – рекла је списатељица Лора Кејпон.
Управо су то открили заговорници новог тренда од којих су неки, по сопственом признању, куповали превише и описали ту сталну трку за куповином новог, лепшег и бољег, као исцрпљујућу. Сада се кажу, осећају ослобођено, и подсећају пратиоце да не морају купити милион производа да би се осећали лепо.
Док једни називају овај тренд минимална потрошња, други тврде да је то нормална потрошња.
Како год, покрет тврди да нема потребе куповати нешто ново ако оно што већ имате савршено функционише. Како објашњавају финансијски стручњаци, покрет је делимично и производ инфлације.
Председница Bank of America за малопродајно банкарство Holi O’Nil истакла је за Фортуне да је посебно Генерација Z била врло гласна у својој борби да приушти основне потребе у општем расту цена.
– Не желите да баците ствар у коју сте већ уложили или купили; желите то да оптимизујете. То има и буџетски и одрживи утицај. Сви знамо задовољство коришћења свега што купите, уместо бацања, а Генерација Z је врло усклађена са тим. Они осећају високе трошкове живота. Знају да морају да нађу начине да смање трошкове – закључила је.
„Pebbling“ je najpopularniji trend u dejtingu ovog leta: Iznenadiće vas po čemu je dobio ime
Преузмите андроид апликацију.