Почетна > Бизнис
Бизнис

И даље највише рекламација стиже на обућу и одећу

У свету и Србији недавно je обележен 15. март, Међународни дан заштите потрошача. Национална организација потрошача (НОПС) сачинила је извештај најчешћих разлога због којих су се купци обраћали овој организацији у 2021. години.
Фото: Unsplash/parkerburchfield

На првом месту су, као и годинама раније, рекламације на одећу и обућу, са 20,43% пријава (патике 11,24%), следе велики кућни апарати 14,95%, при чему се трећина притужби односила на машине за прање веша и сушење, као и посуђе. Око 10,5 процената рекламација уложено је на информациону и комуникациону опрему (половина на мобилне телефоне), а на услуге интернета 6,72%. У 31 одсто случајева ова организација је потрошаче упознала с њиховим законским правима, на независно вештачење упућено је 20,52 одсто купаца, док је 11,27 процената саветовано да поднесу пријаву тржишној инспекцији.

Предмет пријаве у трећини одсто случајева био је непоштовање или одбијање рекламације, 20 одсто грађана жалило се на неисправне производе или лошу услугу. По шест процената њих изјаснило се да није испоштован рок за извршавање рекламације и да на њу није ни одговорено. Око два процента нису имала право на одустанак од уговора.

Зоран Николић из НОПС-а рекао је да је и Министарство трговине увидело да постоји недовољна информисаност грађана о сопственим правима у овој области.

„Оно што ми примећујемо јесте да постоји и одређена инертност. Да би остварили своја права, грађани најпре морају да их познају“ рекао је он и додао да није претерано рећи да се то може упоредити с прописима у саобраћају. Морате, каже, познавати знакове како бисте могли да их пратите и учествујете у саобраћају.

„Ништа се не разликујемо од западних земаља, нити је тамо закон бољи, али је потрошачка култура код њих на много вишем нивоу“ истакао је Николић. Осврнуо се и на проблеме у онлајн трговини и упозорио купце да није све интернет трговина, јер на друштвеним мрежама постоји много физичких лица која продају.

„А када од њих купујете, немате право на жалбу. Нема рачуна, а ни познатог, регистрованог трговца. Папир о испоруци робе који сте добили од брзе поште није доказ ни за шта. Зато стално апелујемо да се води рачуна о томе, јер одређен број људи у Србији тога није свестан“ рекао је Николић.

Sberbanka uskoro prodaje udeo u Agrokoru

Преузмите андроид апликацију.