BASF је смањио производњу амонијака, кључног састојка AdBlue-а, а исто су најавили немачки SKW и многи други произвођачи.
Цена гаса је толико висока да се производња AdBlue-а-а не исплати. AdBlue-у такође расте цена, процена је да ће га уз садашње залихе бити довољно у средњорочном раздобљу. Куповаће се скупље, али за сада се чини да неће бити несташица, пише Ревија HAK.
Сада је зазвонило за узбуну у Немачкој, јер око 90 одсто камиона у транспорту робе користи AdBlue.
Логистичке фирме већ упозоравају на могућу несташицу, а министар саобраћаја Андреас Шојер повукао је први потез и сазвао састанак превозничких удружења са министарством економије. Предлаже са формирање државних резерви AdBlue-а.
Иначе, течност AdBlue се користи у возилима са дизел моторима (убризгава се у SCR катализаторе код Еуро 5 и Еуро 6 возила, те камиона од 2008. године) за смањење емисија азотних оксида.
Аутомобили и камиони могу радити без ње, али код многих произвођача мотори неће стартовати ако је резервоар испражњен. Тако је решено софтверски, али ако ради без AdBlue-а, штете за мотор неће бити – само ће емисије азотних оксида бити много веће.
Snažno trgovanje akcijama Tehnogasa, uz rast cene akcija NIS-a
Преузмите андроид апликацију.