Почетна > Бизнис
Бизнис

Граовац: Еколошки пасош неће бити додатни трошак за купце нових возила

Eколошки пасош за нова возила неће представљати никакав додатни новчани издатак за купце, јер је то документ које свако ново возило већ има, рекла је за Танјуг генерална секретарка Српске асоцијације увозника возила и делова Александра Граовац.
Фото: Pixabay/stux

Оно што је за продавце проблематично је начин на који се правилник спроводи, у веома кратком року, јер је обим посла одређених процедура велики, казала је Граовац.

Она је објаснила да еколошки пасош садржи податаке о економичности потрошње горива и о издувним емисијама, како ЦО2 тако и осталих гасова које избацују возила по правилнику, а који је саставни део Закона о климатским променана који је Влада Србије донела у септембру ове године.

„Сви увозници односно продавци возила су у обавези да за сва возила која су у понуди искажу те податке. То није посебна потврда, то је исказивање података на одредјеним обрасцима. Ти подаци су намењени корисницима и томе да сви потенцијални купци буду обавештени о карактеристикама које се тичу екологије“, рекла је Граовац.

Поновила је да не постоји никаква наплата, а да је оно што је представља проблем увозницима и продавцима, а за шта се Асоцијација обратила надлежном министарству, додаје Граовац, јесте да су у веома кратком року добили изузетно велики обим посла како би припремили све што је потребно.

„Сва нова возила садрже те податке. Медјутим по овом правилнику ми то сад морамо да радимо мало другачије. Морају да буду видљивије исказани ти подаци и за свако возило мора да постоји једно упутство о енергетској ефикасности“, објаснила је Граовац.

Други проблем је то што продавци имају у понуди возила која још нису стигла у земљу, која се налазе на лагеру или нису произведена.

„За та возила немамо тачне податке док не изађу из производње. Ту смо у проблему, и због тога смо се и обратили надлежнима да покушамо да нађемо нека решења и неке мале измене где би то било практичлно лакше припремити у складу са тим како изгледа пракса у нашем послу“, рекла је Граовац.

Казне за продавце су, како је рекла, прилично високе и иду до два милиона динара.

Што се тиче тржишта аутомобила, Граовац каже да куповина нових возила на нашем тржишту мала у односу на број становника.

„Закључно са новембром ове године око пет одсто је мање него прошле године, а прошле године је пак било доста мање у односу на 2019. Ми то покушавао да меримо у односу на годину пре короне. Тај број нећемо стићи иако су то и даље мали бројеви. Мало нових возила се прода на нашем тржишту у односу на број становника“, рекла је Граовац.

Куповина електричних и хибридних возила у Србији је порасла, и ове године ће постићи раст од скоро 100 одсто, али је број возила и даље мали.

„Прошле године је продато 113, а ове године већ имамо неких 198, што у процентима јесте велико, али у бројевима веома мало. Имамо велики раст хибридних возила која можете да возите без додатног допуњавања струјом. Са друге стране за електрична возила је потребна озбиљна инфраструктура“, објаснила је Граовац.

Novak: Za pet do 10 godina svet će se suočiti sa nestašicom energenata

Преузмите андроид апликацију.