У деценији за нама мапа путева кроз Србију битно је измењена. Мрежа саобраћајница богатија је за 400 километара ауто-пута и више од две хиљаде обновљених магистралних и регионалних путева, а тренутно се ради на путној мрежи вредној више милијарди евра.
Изградња инфраструктурних пројеката и путева од великог је значаја за економски развој једне земље.
У Србији се гради и пројектује више од 1.200 километара нових ауто-путева и брзих саобраћајница.
На северу земље интензивни су радови на Фрушкогорском коридору, где су најизазовнији за реализацију мост преко Дунава и тунел Иришки венац.
Двадесет пет месеци је било довољно да се две обале Саве код Шапца споје мостом од 1.350 метара на делу ауто-пута Рума–Шабац.
На мосту се раде ограде, осветљење, док су интензивнији земљани радови на отвореном путу дужине 21 километар. Према очекивањима из „Коридора Србије“, у септембру следеће године та деоница биће пуштена у саобраћај.
„Ми када урадимо ауто-пут до Шапца, од Шапца до Београда ће се стизати за 40 до 45 минута, када урадимо и брзу саобраћајницу до Лознице, од Лозице до Београда ће требати максимум сат и 15. То значајно убрзава живот, отвара читав низ перспектива за људе у овом крају“, рекао је Александар Антић из Коридора Србије.
Деоница Нови Београд–Сурчин биће готова на пролеће
Иако су очекивања да до краја године у саобраћај буде пуштена веза са „Милошем Великим“, деоница ауто-пута Нови Београд-Сурчин, реално је да ће први аутомобили том трасом проћи на пролеће. Та деоница, за разлику од осталих пројеката, пролази кроз насељено, градско подручје и захтева посебну технологију изградње.
Уговорена вредност тог пројекта износи 70,5 милиона долара. Деоница се протеже од Војвођанске улице на Новом Београду до петље Сурчин. Милионска улагања у изградњу путне инфраструктуре ради умрежавања Србије отвара многе могућности и ставаља нашу земљу на листу многих инвеститора.
„Путеви су предуслов за инвестиције, за јачање економије и ако погледате да у околностима, када је Европа пред највећим изазовима у својој модерној историји, ми нисмо обуставили радове ни на једном од ових стратешких пројекта, ми радимо на свих десет ауто-путева и брзих саобраћајница и нећемо се зауставити“, каже министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић.
“Када градите један километар, не можете да очекујете да нема проблема, али ми успевамо све да превазиђемо и успевамо да завршимо све те пројекте. Погледајте само обилазницу око Београда, тај пројекат се развлачи деценијама, ми ћемо га у марту завршити. Истина, требали смо у децембру, али ми причамо о три месеца после 30 година. Слична ситуација је и са Прељина–Пожега, слично је и са Моравским коридором. Ниједан пројекат није лако завршити“, каже Момировић.
Према најавама, деоница ауто-пута од Појата до Крушевца, која је у саставу Моравског коридора чија је дужина 113 километара са више од сто објеката, до краја године биће пуштена у саобраћај.
Моравски коридор спаја Расински, Рашки и Моравички округ и седам градова и општина, као и Коридор 10 на истоку са Коридором 11 на западу.
Дневно је ангажовано неколико хиљада радника, а радове изводи турско-амерички конзорцијум „Бехтел Енка“. Вредност радова је 745 милиона евра.
Преузмите андроид апликацију.