Почетна > Живот и стил
Живот и стил

Генерација Z интернет претражује на потпуно другачији начин

Док је онима мало старијима Google и даље почетна тачка сваког претраживања, млађи имају друге изворе.
Фото: Pexels/Brett Sayles

Када желите да сазнате нешто о стварима које вас занимају, било да се ради о неком телефонском броју или некој историјској чињеници, прва ствар коју ћете урадити јеста да се обратите Google -у. И тако већ више од две деценије.

Google је доминантан интернет претраживач с далеко највећим учешћем на тржишту, али у последње време ситуација се прилично мења, барем што се тиче младих, односно генерације Z.

„Млађе генерације претражују, они не гуглају“, објаснио је аналитичар Бернстајна Марк Шмулик. Уместо, Google -а, они се све више окрећу друштвеним мрежама на којима претражују појмове о стварима које их занимају. Уместо на Google -у, препоруке и рецензије ресторана траже на ТикТоку, производе за куповину траже на Амазону, а уместо најпопуларнијег онлајн претраживача, информације за писање домаћег рада и других школских задатака добијају од вештачке интелигенције и ChatGPT-а. Често чак користе АI да им напише комплетне радове и реши задатке, на шта већ неко време упозоравају наставници у школама и факултетима.

Како је показало истраживање спроведено у априлу ове године на више од де хиљаде особа у САД-у, а које су спровели Форбес Адвисор и Талкер Ресеарцх, чак 45 одсто младих генерације Z пре ће при претраживању користити претраживаче на друштвеним мрежама, уместо Google-а. Слично је и за 35 посто миленијалаца, 20 посто генерације X и мање од 10 одсто тзв. боомера.

Различити су разлози за то, али један од најважнијих је што млади више верују креаторима на ТикТоку и другим мрежама јер сматрају да они приказују аутентичан, веродостојан и непристрасан садржај. Један од коментара је да се на тим платформама може видети како се неко заиста осећа у неком ресторану, док рецензије на специјализованим страницама и Google мапама могу бити пуне лажног садржаја.

Осим као алат претраживања, младима данас друштвене мреже користе и као примарни канал за праћење вести, спорта, музике, културе и слично. Они све мање користе традиционалне медије, односно не информшу се толико преко познатих портала, ТВ-а, радија и слично, већ су им у првом плану инфлуенсери и информације које они објављују.

Koliko stepenica treba da pređemo da bismo smršali?

Преузмите андроид апликацију.