Почетна > Србија
Србија

Фрушкогорски коридор: која деоница коридора и аутопута ће бити отворена прва? (ФОТО)

Фрушкогорски коридор, као један од највећих инфраструктурних пројеката почео је прошле године, а радови су увелико видљиви. Како је најављено, неки ће бити готови већ у септембру чиме ће функционисање и долазак до жељене локације бити много олакшани.
Фото: Printscreen/pink.tv

Упоредо са изградњом пута Рума – Шабац, ради се и правац Шабац – Лозница који ће бити завршен до следеће године, чиме ће пут између Београда и Лознице трајати сат времена.

Фото: nsuzivo.rs/Павле Пејић
Бачку, Срем, Мачву и Подриње повезује три важна правца

Фрушкогорски коридор од Новог Сада до Руме, ауто-пут Рума-Шабац, брза саобраћајница Шабац-Лозница – на све три трасе ради се пуном паром. Реч је о деоници дугој 55 километара. Ауто-пут Рума-Шабац биће отворен већ у септембру.

Радови се тренутно изводе на изградњи насипа, на дужини од 18 километара, на лозничком делу. Тренутно се изводе и радови на 13 мостовских конструкција, од укупних 20. У просеку је ангажовано 200 радника и техничког особља, као и 120 средстава механизације.

Фото: Printscreen/pink.tv
Деоница пута Шабац-Лозница

Директор “Коридори Србије” Александар Антић, нагласио је за телевизију Пинк, да је тренутно у фази отварање трасе дужине 12 километара на шабачкој деоници пута.

– У овом тренутку, радимо земљане радове на траси и објекте – истакао је Антић.

Дуж ове трасе увелике ниче објекат за објектом

– Када све буде завршено од Београда до Шапца, стизаће се за 40 минута, а до Лознице за сат и 10. Овај ауто-пут и брза саобраћајница представљаће огромну развојну шансу за читав овај крај, они ће заиста убрзати западну Србију. Када завршимо нови брзу саобраћајницу од Лознице до Шапца, стизаће се за 30 минута – речи су директора “Коридора”.

Фото: Printscreen/pink.tv

Србија тренутно гради више од 500 километара ауто-путева и брзих саобраћајница.

– То јасно шаље једну слику да је Србија снажна са добрим јавним финансијама и да све оно што преставља визију развоја, коју је и промовисао председник Александар Вучић, да се то остварује из дана у дан – закључио је Антић.

Фото: Танјуг/Александра Плавшић
Пети мост у Новом Саду за три године

Такође, на Дунаву су у току радови на постављању привременог моста који ће служити за изградњу моста у оквиру Фрушкогорског коридора. Предвиђања су да ће пети новосадски мост бити завршен за три године.

Радови тренутно обухватају изградњу северног и јужног крака помоћног моста од челичне конструкције који ће служити за изливање бетонских стубова. Радници изводе се унутар загата, односно челичног сандука, на самом речном дну. Тренутна дубина Дунава на том месту је 16 метара. Радници примењују најсавременију технологију, а најтежи део моста је монтажа загата.

Фото: Градске инфо
На Фрушкогорском коридору биће најдужи тунел у Србији

Мост ће бити део Фрушкогорског коридора, брзе саобраћајнице Нови Сад – Рума. Његовом изградњом још један циљ ће бити остварен: растеретиће се урбанизоване површине и изместити транзитни саобраћај с простора Националног парка “Фрушка гора”.

Ефекти изградње коридора огледаће се и у побољшању регионалне позиције у домену приступачности, у саобраћајном растерећењу урбаних подручја (обилазница око Новог Сада, Ирига и Руме) и уклањању транзита са подручја Националног парка „Фрушка гора”, изградњом тунела Иришки венац.

Фото: nshronika.rs
Вишеструки бенефити: Брже путовање и чистија околина

Бенефити су вишеструки. Пројекат ће погодовати очувању животне средине Фрушке горе, загађење ће бити елиминисано, брже ће се путовати, а пут ће бити квалитетнији и модернији.

Мања километража и краћи боравак аутомобила на деоници значи и знатно мању емисију штетних гасова. Такође, без узбрдица кроз Национални парк возила ће, нарочито она теретна, без напрезања савладавати ову препреку, што додатно смањује потрошњу, а самим тим и производњу штетних материја.

Укупна дужина брзе саобраћајнице износи 47,7 км, и обухвата четири деонице.

Moravski koridor: Uskoro otvaranje prve deonice digitalnog autoputa (VIDEO)

Преузмите андроид апликацију.