На великој светској изложби вина „Vinexpo America | Drinks America 2023“ у Њујорку 8. и 9. марта представило се шест фрушкогорских винарија: Бјелица, Chichateau, Деурић, Ердевик, Император и Ковачевић.
Наступ је део програма подршке Покрајинске владе промоцији домаћег извоза и инвестиционих потецијала Аутономне Покрајине Војводине, а организатор наступа била је Развојна агенција Војводине (РАВ).
„Vinexpo America | Drinks America 2023“ је франшиза париског сајма вина и жестоких пића, намењен је искључиво професионалним купцима, и даје прилику излагачима из целог света да представе своје производе купцима из Северне Америке.
Вина са Фрушке горе и околине представљала су се са још 440 излагача из 32 земље, а Аутономна Покрајина Војводине била је на овој специјализованој изложби први пут.
Санда Емини, саветница за стране инвестиције у РАВ-у, каже да је био је велики изазов организовати наступ, али да су били мотивисани из више разлога:
„Тржиште алкохола је најбрже растуће тржиште на свету, тржиште Америке је захтевно али велико, њујоршки сајам врло бизнис оријентисан, намењен искључиво професионалним купцима, дистрибутерима и агентима, дакле високо захтевним професионални купцима, али Војводина има винарија које могу да одговоре овим изазовима. У току сајма смо организовали и Мастер клас – специјализовани догађај промоције и дегустације наших вина. Одзив и реакције су били добри, винари кажу да су остварили контакте који имају потенцијала за даљу сарадњу, тако да можемо да кажемо да је наступ наших винара у Америци био успешан“.
И Мирко Нишкановић, директор и главни енолог винарије “Деурић“, каже да је наступ на овом сајму био „драгоцено искуство“:
„Имали смо дуго жељу да наступимо баш у Њујорку, јер је то највеће светско тржиште вина. Имамо већ искуства са америчким тржиштем, али су она везана за државу Илиноис, па нам је било важно да нађемо нове партнере. Извоз вина није брза ствар, битно је позиционирати се на једном тржишту, па онда са годинама расти. Хтели смо да видимо и каква је конкуренција, како презентују своје производе. Имали смо пет или шест потенцијално добрих контаката, а били бисмо задовољни и да само један од њих постане наш купац. Оно што је специфично за тржиште Њујорка је то што је шаролико, не послују само дистрибутери који продају вино ресторанима и винотекама, већ се велики део продаје онлине, ткз.“business-to-consumer”, и то је неки нови аспект пословања који би могли да применимо и код нас. Тамо се нико не труди око декантирања и упаривања вина са храном. Они очекују да отворе боцу вина и да уживају у њој, што је везано и за стил њиховог живота. Ми у Европи се трудимо да будемо елегантни, сведени, без нападних детаља, а тамо су нападније и боце, и етикете, комплетан наступ, рачунајући и маркетинг – све је много агресивније. Велика је разлика између тог и европског тржишта, тако да ћемо морати да урадимо нека прилагођавања за америчко тржиште.“
Ђорђе Стојшић, директор винарије „Ердевик“ и сувласник винарије „Chichateau“ наглашава да је важно то што су се винари представљали заједно:
„Ово је било више него добро за нас, јер смо се појавили као група винарија, имали смо и Мастер клас и заједнички штанд шест винарија, тако да смо привукли већу пажњу, боље него да је нека винарија ишла сама. Код њих, наравно, постоје нека правила. Не може, рецимо, иста фирма да буде и увозник и дистрибутер и да продаје крајњим купцима, већ имају „3-tier system“ (модел из 3 дела), па ћемо морати прво мало да се упознамо са тим правилима, а онда ће посао лако наћи нас. Што се тиче урађеног посла, ми смо више него задовољни и сајмом и контактима. Надам се да ћемо имати прилике да се чешће тамо појављујемо и улажемо у то тржиште, сваке године колико можемо, да би за коју годину тамо били стално присутни“.
Преузмите андроид апликацију.