Грађани у Србији све више комуницирају путем мобилних, а све мање путем фиксних телефона, што показују и подаци Регулаторног тела за електронске комуникације и поштанске услуге РАТЕЛ, према којима су претплатници фиксне телефоније у другом овогодишњем кварталу у просеку дневно разговарали по 1,8 минута, а мобилне телефоније по 6,8 минута.
У извештају о прегледу тржишта електронских комуникација за друго тромесечје, наводи се да је број претплатника фиксне телефоније, као и остварени саобраћај, у овом периоду био мањи него у првом кварталу док је у мобилној телефонији забележен пораст и броја активних саговорника и оствареног саобраћаја.
Тако је у другом кварталу било око 2,33 милиона претплатника фиксне телефоније који су укупно причали 390 милиона минута.
Када је реч о њиховој структури, она се није значајније мењала у односу на раније па су 87 одсто претплатника чинила физичка лица, односно приватни корисници.
Они су у највећем броју случајева разговарали са претплатницима у земљи па је национални саобраћај чинио 94 одсто укупног саобраћаја у фиксној телефонији.
У другом кварталу је пренето 4.400 бројева, односно по око 1.500 месечно, што представља пад у односу на претходне квартале.
Што се мобилне телефоније тиче око 8,41 милиона активних корисника услуга мобилне мреже остварило је око 5,19 милијарди минута разговора у домаћем и међународном саобраћају и послало око 1,13 милијарде СМС порука.
Током другог квартала мобилни корисници су у просеку дневно разговарали око 6,8 минута и слали 1,5 СМС порука.
Број пренетих бројева у мобилној мрежи у другом кварталу је мањи него у првом тромесечју и износио је око 23.000, односно око 7.710 месечно.
Број претплатника фиксног широкопојасног интернета у другом тромесечју је у односу на претходни квартал благо порастао и износио је око два милиона.
Преузмите андроид апликацију.