Почетна > Србија
Србија

Европске реке пресушиле, кроз Србију се још увек плови

Док се континент суочава са надолазећом економском кризом, Европа се уједно бори и са великим сушама, а због ниског водостаја угрожена је и пловидба на рекама. Ниво Дунава достигао је историјски минимум, због чега су се само за три дана у Србији насукала два теретна и један путнички брод.
Фото: Unsplash/Markus-Spike

Свака држава па тако и Србија, гарантује 2,5 метра дубине за пловидбу, а код нас је на појединим деловима тренутни водостај 50 центиметара испод ниског пловидбеног нивоа, али није обустављена пловидба већ су уведена одређена ограничења. Како би се обезбедила што већа дубина за пловност река целом дужином кроз нашу земљу, багери су почели чишћење дна река од песка на три локације Дунаву и Сави.

У Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре кажу да су на целом току Дунава у Србији ограничења уведена само у Чортановцима и сектору Аранка Ада, на којима је ограничен газ бродова на 2,2 метара. Док је у Футогу и у сектору Мохово сужена ширина пловног пута са 180 на 120 метара, али је и даље дозвољена двосмерна пловидба.

„У Чортановцима и Футогу су у току радови који треба да омогуће прописану дубину и ширину пловног пута чак и у условима овако драстично ниског водостаја који је на одређеним деоницама и по 50 центиметара испод ниског пловидбеног нивоа. Багерски радови се изводе и на Сави код Баричке Аде како би се обезбедила дубина пловног пута од 2,5 метра при водостају од 30 центиметара испод ниског пловидбеног нивоа, при чему је садашњи водостај на нивоу ниског пловидбеног нивоа“ објашњавају у министарству. Наглашавају да речне администрације гарантују 2,5 метара дубине и 180 метара ширине пловног пута при такозваном ниском пловидбеним нивоу.

Чињеницу да нигде кроз Србију није обустављена пловидба чак и при овако изразито ниском водостају објашњавају улагањем у пловне путеве у претходне четири године. У том периоду је уз подршку ЕУ, ресорно министарство уложило 10 милиона евра на изградњи хидротехничких објеката од Београда до Бачке Паланке.

„Први резултати ових радова се управо сада могу видети јер при овом историјски ниском водостају немамо ниједан сектор на које је уведена чак ни једносмерна пловидба, а нарочито не обустава пловидбе“ кажу у министарству.

Томислав Момировић, министар саобраћаја, рекао је пре два дана да се министарство које води мобилисало пре осам или девет месеци, када је букнула енергетска криза, јер су знали да ће речни саобраћај бити кључан за снабдевање енергентима тако да практично једини у Европи немамо већих проблема.

„Infrastruktura železnice Srbije“ obeležava Godinu mladih (VIDEO)

Преузмите андроид апликацију.