Европска унија је постигла јутрос договор о закону којим ће подићи цену коју авио-компаније морају да плате за емисију угљен-диоксида, што ће појачати притисак на тај сектор да направи заокрет од фосилних горива.
Авио-компаније које лете унутар Европе тренутно морају да добију дозволе од ЕУ тржишта угљеника за покриће својих емисија “CO2“, али им се већину тих дозвола даје бесплатно.
То би требало да се промени сходно закону који су утаначили преговарачи земаља ЕУ и Европског парламента, а који ће постепено укинути те бесплатне лиценце до 2026. године, рекли су Ројтерсу извори упознати са дискусијама.
То значи да ће авио-превозници морати да плаћају дозволе за “CO2“, како би се финансијски мотивисале да што мање загађују.
Знатно мања количина бесплатних дозвола за “CO2“ биће доступна за ваздухопловне компаније које користе одржива авио-горива (САФ) како би им се делимично компензовала разлика у цени између САФ-а и много јефтинијег фосилног горива, керозина, навели су Ројтерсови саговорници.
ЕУ је до сада ограничавала надлежност свог тржишта угљеника на покривање емисија за летове унутар ЕУ.
Европски преговарачи су се договорили да Брисел до 2026. процени да ли је шема агенције за ваздухопловство Уједињених нација, ИЦАО, за неутралисање емисија “CO2“ на међународним летовима на путу да резултира нето нултом емисијом до 2050, а ако није, ЕУ ће предложити проширење тржишта угљеника тако да покрије емисије свих одлазних летова.
Преузмите андроид апликацију.