Почетна > Србија
Србија

Ер Србија слави 95 година летења

Авио-компанија је основана 17. јуна 1927. године под именом Аеропут што Ер Србију чини осмом најстаријом авио-компанијом на свету која још послује.
Фото: Wikimedia Commons/Aleem Yousaf

Од Аеропута, који је са чувеним пилотом и својим јединим директором Тадијом Сондермајером на челу био понос Краљевине Југославије, преко ЈАТ-а, авио-компаније која је представљала јединствени ваздушни мост ка свим странама света, до нових српских крила – Ер Србије.

Након својих славних претходника Ер Србија наставља да исписује странице које и данас имају историјски значај, чекајући прославу великог јубилеја и поносно корачајући у сусрет стогодишњици.

Инспирација још долази од храбрости пионира домаће авијације, који су те давне 1927. године морали да се суоче са бројним тешкоћама. Друштво за ваздушни саобраћај АД Аеропут било је прво југословенско акционарско предузеће за цивилни ваздушни саобраћај, које је основано 17. јуна 1927. године у палати Јадранско-подунавске банке у Београду, а формално је престало са радом 24. децембра 1948. године. Били смо међу првим цивилним авио-превозницима, као 10. компанија у Европи и 21. у свету.

На свом врхунцу Аеропут лети на све четири стране света: на север до Будимпеште, Брна и Прага, на запад до Венеције и Милана, на југ до Тиране, на исток до Букурешта и Софије… Са Београдом су у најбоље доба ове компаније повезани готово сви већи југословенски градови (Загреб, Подгорица, Дубровник, Сарајево, Љубљана, Сплит и Скопље), па и неки мањи.

Пред Други светски рат Аеропут има модерну флоту од 14 авиона (са седам локида као окосницом) коју је опслуживало десетак пилота и пет радио-телеграфиста – истакли су из Ер Србија.

Прва домаћа авио-компанија Аеропут пословала је до 1947. године када ју је наследио Југословенски аеротранспорт (ЈАТ), који је 2003. године трансформисан у Јат ервејз.

Ново поглавље компаније под садашњим именом Ер Србија започето је 2013. године.

Povremeni pljuskovi opasnost za vozače

 

Преузмите андроид апликацију.