Летовима „Ер Србије” између Србије и Руске Федерације не крше се санкције и за њих је могуће обезбедити осигурање. Ово је став Европске комисије, која је објавила додатна образложења и тумачења у вези са применом санкција наметнутих Руској Федерацији.
Европска комисија је прецизирала да санкције не забрањују осигуравајућим и реосигуравајућим компанијама са територије Европске уније да осигурају авионе авио-компаније која није са простора уније, а који лете у Русију и из Русије и који при томе нису осигурани или реосигурани од руских осигуравача. До разматрања је дошло због бројних недоумица у вези са авио-индустријом, односно осигурањем летелица у условима санкција према Руској Федерацији.
Постојале су и недоумице око тумачења термина да се авион „користи у Русији”. Европска комисија је и ту заузела став да се обављањем летова авио-компанија које нису са простора уније не сматра да се авион употребљава у Русији, докле год авио-превозник такву летелицу користи за потребе међународног саобраћаја. Европска комисија је такође донела одлуку да је руским држављанима дозвољено да слободно користе авио-компаније из земаља ЕУ (са изузетком руских држављана којима је експлицитно ЕУ регулативом забрањено да путују у државе уније).
У складу са тим, „Ер Србија”, као компанија чије седиште није у ЕУ, свакако има право да руске држављане превози у земље уније, све док не постоји забрана која се односи на одређеног појединачног путника. „Ер Србија” је једина компанија која из Европе лети у Русију, али због бројних притисака и учесталих лажних дојава о поменутим бомбама била је принуђена да од 21. марта смањи број летова са 15 на осам, колико је имала и пре украјинске кризе.
Преузмите андроид апликацију.