Амерички технолошки гигант „Епл“ најавио је затварање једне од својих продавница у Кини, први пут од уласка на то тржиште пре више од петнаест година. Ова одлука долази у тренутку пада продаје у другој највећој земљи по приходу за компанију, пораста конкуренције локалних брендова и све интензивнијих трговинских тензија између Вашингтона и Пекинга.

У саопштењу објављеном у понедељак, „Епл“ је најавио да ће 9. августа затворити своју продавницу у тржном центру „Паркленд“ у округу Џонгшан у кинеском граду Даљену.
„Донели смо одлуку да затворимо нашу продавницу тамо“, наводи се у изјави коју су пренели бројни медији.
Прошле године „Епл“ је у Кини имао 57 продавница, што чини преко 10 одсто његове укупне глобалне малопродајне мреже. Међутим, компанија се већ шест тромесечја заредом суочава са падом продаје у тој земљи. Укупни приходи у Кини пали су на 66 милијарди долара у 2023, што је скоро 10 одсто мање у односу на врхунац из 2022. године.
Локалне компаније попут „Хуавеја“, „Ксаомија“ и „Вива“ полако али сигурно потискују „Епл“ са позиције на највећем светском тржишту паметних телефона, наводи лист South China Morning Post.
Према подацима аналитичке куће Canalys, у пролеће ове године „Епл“ је у Кини пао на пето место са 15 одсто тржишног удела што је пад у односу на скоро 18 одсто у истом периоду прошле године.
Иако је званично затварање продавнице у Даљену повезано са „реструктурирањем тржног центра“, аналитичари сматрају да се ради о дубљем стратешком заокрету.
Кина, у којој се већина ајфона и даље склапа у фабрикама попут „Фокскона“, нашла се под најоштријим америчким царинама до сада, а као одговор, „Епл“ је започео постепено премештање дела производње у Индију и Вијетнам, у покушају да смањи ризике и оперативне трошкове.
Тесла изгубила милијарде продајом 75 одсто својих биткоина у најгорем тренутку
Преузмите андроид апликацију.