Почетна > Нови Сад

Актуелно Нови Сад

Ефекти увођења инклузивног образовања

Када је реч о унапређењу инклузивног образовања, значајан је податак да и даље није познато колико има особа са аутизмом у Србији.
Фото: PrtSc/Удружење родитеља деце са аутизмом

Према подацима организације „Аутизам Европа“, особе са аутизмом чине један одсто укупне популације.

Од када је уведено инклузивно образовање у Србији, родитељи су добили право да изаберу да ли ће њихово дете ићи у редовну школу, где би рад са децом са аутизмом требало да буде прилагођен или у једну од некадашњих специјалних школа које су у међувремену изгубиле статус специјалних.

Много више родитеља се одлучило да, каже наша саговорница, деца са инавлидитетом похађају редовне школе.

„Инклузија је показала различите резулате. Зависно од степена аутизма, негде су се деца одлично снашла а понекад родитељи након 4. разреда враћају децу у некадашњу специјалну школу „Милан Петровић“ рекла је Зорана Бјеловић из Удружења родитеља деце са аутизмом „Нови Сад“.

Један од кључних момената за напредовање у школовању детета са аутизмом је прихватање његовог окружења.

И ту је ситуација различита, негде јесу а негде нису, по речима њихових родитеља.

Тешко је наставницима да раде упоредо са децом без и са аутизмом у картком временском периоду уколико је циљ исти за све, јер би им требала додатна подршка и њих и окружења за тако нешто као и више времена.

Дефектолога, међутим, редовне школе немају осим школе Милан Петровић што и јесте разлог зашто се поједина деца враћају баш у ту школу.

Са децом мањег инвалидитета је лакше спровести програм док је за аутустичну децу деликатнија ситуација.

„У граду Новом Саду постоје лични пратиоци до школе али у многим местима не постоје, затим, дечије (не)разумевање самих медицинских прегледа када дођу особе са аутизмом, могућност запошљавања и највећи страх родитеља детета са аутизмом, шта ће бити са њиховом децом кад њих више не буде јер аутизам захтева 24- сатни надзор“ закључила је Бјеловић.

Тренутно се у Београду прави Центар за рану дијагностику аутизма који би требало да пружи добре услове за утврђивање тог обољења као и да пружи могућност родитељима док траје дијагностиковање да буду уз своју децу.

Otvaramo vrata vrtića: ”Veseli vozić”, ”Pčelica” i ”Švrća” (VIDEO)

Преузмите андроид апликацију.