Задатак антиинфлационе корпе је постигнут. Успоравање месечног раста цена одабраних производа утицао је последично и на њихов утицај на раст укупних потрошачких цена, један је од основних закључака анализе коју је објавио МАТ о ефектима прошлогодишње акције „Најбоља цена” спроведене у трговинама у Србији.
Како се наводи, у току ове акције у септембру и октобру 2024. године, у односу на август – као базни месец, потрошачке цене укупно су порасле за 0,7 одсто.
Анализа десезонираних месечних стопа раста цена показује да су у исто време цене производа из одабране такозване антиинфлационе корпе биле веће за 0,5 одсто. Код осталих роба и услуга, које нису биле обухваћене акцијом, забележено је поскупљење од 0,8 одсто.
– Ово значи да су цене одабране корпе, у периоду акције, имале спорији раст од свих осталих производа и услуга у потрошачким ценама, и то за 1,6 пута – наводи Горана Катић у овој анализи.
Подсетимо, с циљем да се успори инфлација и очува животни стандард грађана на иницијативу владе, а у сарадњи са трговинским ланцима, у септембру и октобру прошле године спроведена је акција „Најбоља цена”. Корпа је обухватала 86 категорија десет различитих група производа.
Аутор подсећа и на податак да је пре почетка акције, од јануара до августа прошле године, антиинфлациона корпа производа имала спорији просечан раст цена (3,3 одсто) у односу на све остале робе и услуге (5,2 одсто). И то са учешћем у просечној годишњој стопи раста инфлације у овом периоду од 10, 5 одсто.
Преузмите андроид апликацију.