На Златибору, 16. новембра отворени су Шести српски дани осигурања. Овогодишњу конференцију осигуравача која се одржава под слоганом „Није све у своје време, већ све у твоје време“ отворила је Ивана Соковић, председница Управног одбора Удружења осигуравача Србије и председница Извршног одбора Компаније „Дунав осигурање“, указујући да тим речима чувеног српског књижевника Мирослава Мике Антића осигуравачи шаљу поруку да свако треба активно да се укључи у креирање амбијента који га окружује, да не смемо бити пасивни посматрачи процеса који се одвијају и мењају с временом, већ се морамо ангажовати, прилагођавати и усавршавати.
Оцењујући амбијент у коме послује целокупна привреда па самим тим и осигуравачи као изузетно сложен на глобалном нивоу, Ивана Соковић је истакла да је домаћи сектор осигурања, упркос таквим приликама, сачувао стабилност и остварио номинални раст.
„У 2021. години српско тржиште осигурања успело је да пређе милијарду евра укупно фактурисане премије. Према прелиминарним подацима Привредне коморе Србије (ПКС), за првих девет месеци ове године остварен је раст премије од 12,2%: у неживотним осигурањима 14%, а у животним више од 4%. Учешће премије осигурања у бруто домаћем производу (БДП) износи 2% и, према овом показатељу, заузимамо 63. место у свету. Премија по глави становника износи 175 америчких долара, што нас сврстава на 62. место светске ранг-листе. Иако су наведени показатељи охрабрујући, морамо уложити још много напора како бисмо се приближили најразвијенијим тржиштима осигурања“, констатовала је Ивана Соковић.
Она је указала и на тенденцију раста штета, што је директна последица ефеката глобалне инфлације која се прелила на тржиште осигурања.
„Пораст штета евидентан је у здравственим осигурањима, осигурању моторних возила, осигурању од ауто-одговорности, имовинским осигурањима. Друштва за осигурање принуђена су да навише коригују тарифе премија низа услуга осигурања, како би стабилизовала резултате пословања и очувала фондове који су гаранција високог степена сигурности свих корисника наших услуга. Инфлација није изазов с којим се сусрећу само осигуравачи у Србији, већ је заједничка карактеристика и осталих тржишта осигурања“, подвукла је Соковић.
Скренула је пажњу на нужност сарадње државе, регулатора и друштава за осигурање у циљу даљег раста и развоја сектора осигурања. Удружење осигуравача Србије са својим члановима било је и остаће поуздан партнер државе, а у фокусу свих нас је заједнички циљ, добробит и сигурност појединца“ закључила је Ивана Соковић.
Представљајући резултате пословања „Дунав осигурања“ у првих девет месеци ове године, Ивана Соковић је истакла да је та компанија задржала лидерску позицију на тржишту са учешћем од 26,3% у укупној бруто премији.
„У првих девет месеци остварила је бруто премију од 26 милијарди динара, што представља раст од око 11% у односу на исти период прошле године. Највећи раст бруто премије неживотних осигурања остварен је код осталих осигурања имовине, у које спада осигурање усева и плодова, у осигурању моторних возила, у оквиру кога је највише повећано ауто-каско осигурање, и у добровољном здравственом осигурању, где је највећи пораст остварен код колективног добровољног здравственог осигурања.“
„Ипак, у осигурањима која су донела највећи пораст премије и штете су достигле највећи раст. Ликвидиране штете у првих девет месеци ове године премашиле су 12 милијарди динара, што је за 29% више него у истом периоду 2021. године. У неживотним осигурањима штете су веће за 32%, а у животним осигурањима 18%. Упркос томе, Компанија „Дунав осигурање“ показала је завидну ефикасност у решавању одштетних захтева и ликвидацији штета“, нагласила је Ивана Соковић и додала да је то једини прави начин да се оправда поверење осигураника чији је „Дунав“ важан ослонац у тешким тренуцима.
Финансијски показатељи недвосмислено указују на спремност „Дунава“ да одговори на глобалне изазове и да се прилагоди захтевима тржишта на коме послује. Компанија је и у 2021. години једино осигуравајуће друштво које се налази међу првих десет на листи ТОП 100 осигуравача југоисточне Европе по бруто фактурисаној премији.
Будним праћењем и прилагођавањем тржишту које се мења, а надасве својим односом према клијентима и друштвеној заједници чију добробит никада не занемарује, „Дунав осигурање“ је пример компаније која доследно примењује максиму Мике Антића и слоган Шестих српских дана осигурања.
Преузмите андроид апликацију.