Почетна > Бизнис
Бизнис

Дугорочни споразум између ТОС и мађарске агенције

Туристичка организација Србије (ТОС) и Мађарска туристичка агенција су данас у Будимпешти закључиле дугорочни споразум о сарадњи.
Фото: Pixabay/Petar Ubiparip

Циљ наведеног споразума је унапређење односа две земље у области туризма, као и истицање економског, културног и друштвеног значаја туризма, саопштено је из ТОС.

Према споразуму, две националне туристичке организације ће се на далеким и важним тржиштима, као што су између осталих Кина и Русија, представљати заједничким туристичким програмима и понудама.

То конкретно значи да ће Србија и Мађарска креирати нови, заједнички туристички производ који ће обухватати дестинације са обе стране државне границе, те тако бити примамљивији за туристе из далеких земаља и конкурентнији на светском туристичком тржишту.

Поред тога, Србија и Мађарска ће међусобно промовисати своје туристичке понуде и заједнички учествовати у студијским путовањима организованим за медије и представнике из туристичке индустрије.

Након закљученог споразума, стране ће помагати једна другој у размени искустава и подржавати прекограничне иницијативе и пројекте.

Меморандум о разумевању, такође, има за циљ и јачање добрих српско-мађарских односа у области туризма и туристичке размене између две земље.

Потписивањем споразума створен заједнички туристички производ

Споразум о сарадњи потписали су Марија Лабовић, вршилац дужности директора Туристичке организације Србије и Ласло Кењид, заменик генералног директора Мађарске туристичке агенције.

„Срећни смо што имамо могућност за партнерство за Мађарском туристичком агенцијом и за промоцију заједничког туристичког производа наших земаља не само на тржишту Кине, већ и на другим удаљеним тржиштима као што су Јапан, југоисточна Азија, САД, Канада и други. Партнерство ће се формализовати Меморандумом о разумевању који потписујемо данас. Улажемо велике наде у наше партнерство са Мађарском туристичком агенцијом, да нас подржи знањем, искуством, разменом података и савета како на најбољи начин привући што већи број мађарских туриста. Наравно, ми смо спремни да понудимо исту услугу што се тиче промоције туристичког производа Мађарске српским туристима“, рекла је Марија Лабовић.

Фото: Pixabay/Aleksandar Ciric

„Дуга пауза у раду, изазвана пандемијом вируса Ковид-19, научила нас је томе колико су заједнички рад и сарадња важни. Дубоко сам убеђен да се будући успеси у туризму могу постићи само међусобном сарадњом. Због тога смо са нашим драгим српским партнерима започели преговоре о потписивању дугорочног споразума о сарадњи. Документ, који данас свечано потписујемо, поставља темеље нашим националним туристичким организацијама да креирају заједничке туристичке производе и представе их у тако важним земљама као што су, између осталих, Кина и Русија „, изјавио је Ласло Кењид.

У 2019. години Србија је забележила 48.000 посетилаца из Мађарске који су остварили скоро 90.000 ноћења, по чему су били 14. најбројнији посетиоци у Србији.

Прошле године српски туристи били други најбројнији у Мађарској

Са друге стране, пандемија вируса Ковид-19 додатно је учврстила ионако добре српско-мађарске односе у области туризма, на шта указују подаци из мађарске Националне базе података у туризму, према којима су српски туристи били осми по реду по броју остварених посета у 2020. години. Српским туристима су најзанимљивији били погранични градови, попут Сегедина, те купалишта, као што су Морахалом, Мако и Ђула.

Фото: Pixabay/blizniak

Прошле године су у Сегедину и околини српски туристи били други најбројнији, одмах иза румунских, баш као и у Ђули и околини, додаје се у саопштењу ТОЗ.