Open AI је раније саопштио да би стварање ChatGPT-а било немогуће без коришћења дела заштићених ауторским правима. LinkedIn употребљава корисничке радне биографије да дотера свој модел вештачке интелигенције. А Snapchat каже да ако користите одређену AI функцију, то би могло да стави ваше лице у оглас.
Ових дана, објаве људи на друштвеним мрежама – не само оно што пишу, чак и њихове слике – све више користе компаније за своје системе вештачке интелигенције, било да то схватају или не.
За компаније које користе AI моделе, платформе друштвених медија нуде вредне податке. Објаве на друштвеним мрежама укључују људски сленг који би могао да буде користан за алате. А вести су генерално извор дешавања у реалном времену.
Међутим, корисници који објављују на тим сајтовима можда нису толико ентузијастични због тога што се свака њихова насумична фотографија са одмора или селфи слободно користе за изградњу технологије (и, сходно томе, за зараду) за корпорацију од више милијарди долара.
– Тренутно постоји много страха који се ствара око AI. Неки од њих су добро утемељени, а неки засновани на научној фантастици, тако да је на овим платформама да буду веома отворене о томе како ће и како неће користити наше податке да помогну у ублаживању неке од реакција које доноси ова врста вести, што за мене, чини ми се, још није урађено – рекао је Давид Огисте, оснивач маркетиншке агенције Nobody’s Cafe који редовно објављује о брендирању и креативности на LinkedIn-у за CNN. Додао је да ће да одбије да дозволи LinkedIn да користи његове податке за обуку вештачке интелигенције.
Различите друштвене платформе се разликују у погледу опција које дају корисницима да одустану од доприноса AI системима. Али ево реалности: ако садржај објављујете јавно на мрежи, не постоји начин да будете апсолутно сигурни да ваше слике неће пренети нека трећа страна да би их користила на било који начин.
У најмању руку, вреди бити свестан да се то дешава. Ево где неке од главних платформи друштвених медија можда користе ваше податке за обуку и покретање AI модела и како (и ако) можете да то избегнете.
LinkedIn је ове недеље почео да даје корисницима избор да одустану од коришћења њихових података за обуку генеративних AI модела.
Компанија је казала да LinkedIn и његове „филијале“ могу да користе кориснички садржај, укључујући и Microsoft партнера OpenAI. Додала је да има за циљ да „ревидира или уклони личне податке“ из скупова података за обуку.
Да би се искључили, корисници треба да оду на „Подешавања и приватност“, да изаберу картицу „Приватност података“ у левој колони, а онда да кликну на „Подаци за генеративно побољшање AI“ и да искључе дугме.
Платформа, међутим, напомиње да „искључивање“ значи да LinkedIn и његове филијале неће да користе ваше личне податке или садржај на LinkedIn -у за обуку модела у будућности, али не утиче на обуку која је већ одржана. То значи да нема повратка и поништавања обуке ранијих LinkedIn AI система са корисничким објавама.
Ако живите у Уједињеном Краљевству, Швајцарској или Европи, где је заштита приватности робуснија од других јурисдикција, можда нећете видети опцију одбијања, јер LinkedIn каже да не обучава вештачку интелигенцију на корисничким подацима из тих области.
X
X Илона Маска такође захтева од корисника да се одјаве ако не желе да се њихови постови користе за обуку његовог АI chatbot-а, Грока, који се нашао на удару критика због ствари попут ширења лажних информација о изборима 2024. и генерисања насилних, графичких лажних слика истакнутих политичара.
Платформа тврди да и Масков xАI стартап користи постове људи, као и њихове разговоре са Гроком како би побољшали своју „способност да пружи тачне и релевантне одговоре“ и развили свој „смисао за хумор и духовитост“.
Корисници X-а могу да одустану тако што ће отићи на „Подешавања“, а затим на „Приватност и безбедност“. Испод заглавља „Дељење и персонализација података“ налази се картица за Грок, где корисници могу да пониште поље за потврду платформи да користи њихове податке за обуку вештачке интелигенције.
X такође каже да корисници који своје налоге учине приватним неће служити за „тренинг Гроковог основног модела или за генерисање одговора на упите корисника“.
Snapchat
Snapchat-ова функција „My Selfie“ омогућава корисницима и њиховим пријатељима да своје селфије претворе у слике генерисане вештачком интелигенцијом.
Те селфије такође може да користи Snap (као и брендови који се оглашавају на платформи) за креирање реклама генерисаних вештачком интелигенцијом са лицима корисника ако користе ову функцију, први пут је известио сајт за техничке вести 404 Медиа ове недеље.
У условима коришћења услуге, Snapchat тврди да ће селфији корисника који се деле преко ове функције користити „за развој и побољшање модела машинског учења и у истраживачке сврхе“. Такође, наводи да коришћењем те функције корисници пристају да се могу видети у рекламама „које ће бити видљиве само њима“ без накнаде.
„My Selfie“ је функција за коју корисници Snapchat -а морају да се одлуче за креирање, тако да неће да буде подразумевана да све слике које деле са платформом користе на овај начин. Штавише, корисници који су укључили „My Selfie“ могу да оду у „Подешавања“, затим „Мој налог“ и „Мој селфи“ и искључе „Види мој селфи у огласима“ како би избегли да се њихова слика користи за креирање спонзорисаног садржаја генерисаног вештачком интелигенцијом.
Мета
Метини лидери су признали да је компанија већ користила јавне (али не и приватне) објаве са Фејсбука и Инстаграма за обуку свог АI chat бота.
У својој политици приватности, Мета каже да може да обучава своје системе вештачке интелигенције са јавним Фејсбук и Инстаграм садржајем корисника, укључујући постове, коментаре, аудио и слике профила. Дакле, ако желите да се одјавите, морате да учините свој налог приватним. Мета такође каже да се приватне поруке између породице и пријатеља не користе за обуку његове вештачке интелигенције.
Ипак, чак и ако не користите ниједну од Мета услуга, компанија напомиње да може да употребљава ваше податке, као што је ваша фотографија коју је објавио пријатељ, да побољша своју технологију.
Telefon važniji od života: Sve više školske dece postaje ogromna opasnost za vozače
Преузмите андроид апликацију.