Улазак у сферу друштвених мрежа све више чини људе заборавним, па се многи ни не сећају шта су читали или радили, а тај осећај се касније проширио и на живот ван интернета, упозоравају научници.
Ову појаву заборављања баналних ствари попут прочитаног, да ли су врата стана остала откључана и слично, наука назива „свакодневним дистанцирањем“.
Универзитет у Вашингтону спровео је студију како би утврдио колико често су људи искључени када користе друштвене медије.
Стручњаци су осмислили апликацију која је пратила активност актера студије када су користили Твитер месец дана.
У неправилним интервалима, апликација би питала учеснике студије да ли се сећају онога што су управо прочитали.
Током истраживања, 42 одсто испитаника је бар једном рекло да се не сећа шта је прочитало, и да не обраћа пажњу на оно што ради.
Такође, 16 одсто актера студије рекло је да су били потпуно искључени док су користили друштвену мрежу, преносе научни портали.
Апликације, или прозори, који су их питали да ли се сећају шта су прочитали, заправо су их натерали да се фокусирају на оно што раде.
Друштвене мреже су дизајниране да подстакну људе да наставе да претражују садржај.
Када су у „стању дистанцирања“, корисници имају смањен осећај укључености, због чега су рањивији и губе осећај за време, упозоравају научници.
Наглашавају и да друштвене мреже треба да осмисле завршетак неког садржаја, како би помогли корисницима да боље управљају пажњом и временом.
Lekari tvrde: Nedelju dana bez društvenih mreža bi nam oporavilo psihu
Преузмите андроид апликацију.