Међународни фестивал новосадске музичке свечаности (НОМУС) почео је јуче, 18. октобра, свечаним отворањем у Синагоги. На отварању су нас дочекали Војвођански симфонијски оркестар заједно са пијанистом Ивом Погорелићем.
Други дан фестивала опет доноси посебан и сјајан програм љубитељима ове врсте музике. Овај пут у комбинацији Загребачких солиста и солисткиње Соње Шарић.
Соња је позната оперска певачица, сопран, тренутно члан Народног београдског позоришта. У својој богатој каријери наступала је широм Европе, школовала се у Манхајму, била члан оперског студија при опери у Грацу до 2018. године. Вишеструка је добитница бројних европских награда.
Новосадској публици се представила са улогом Аида 15. септембра 2021. године када је било премијерно извођење опере „Аида“ у Новом Саду после 40 година.
Прошле године смо имали част да у интервјуу који је Соња дала за Градске инфо сазнамо какве је утиске понела тада са Петроварадина и колико ју је улога Аиде инспирисала. Овај пут, премијерно пред њен други наступ у Новом Саду, на НОМУС-у, доносимо Соњине утиске о овогодишњем 43. НОМУС-у по реду.
1. Соња, наступаш вечерас на НОМУС-у? Можеш ли нам пренети своје утиске о фестивалу, али и о наступу који те чека?
„Овај реномирани фестивал са дугом традицијом већ годинама окупља велика светска имена са поља уметничке музике и веома ме је обрадовао позив организатора да учествујем на фестивалу.“
2. Твоје извођење прате Загребачки солисти? Да ли је ово прва сарадња са њима?
„Изузетна ми је част што ћу вечерас наступити са Загребачким солистима на Номусу.
Ово је моја прва сарадња са Загребачким солистима и изузетно се радујем нашем заједничком музицирању.“
3. Програм који нас вечерас очекује прати дела композитора Папандопула и Штрауса. Коју композицију би за вечерас издвојила, с обзиром да знамо да су у твом наступу композиције Рихарда Штрауса честе и посебне?
„Познато је да је Штраус писао фантастичне соло песме за сопран и клавир, али ове четири оркестарске песме које ћемо вечерас извести су заиста врхунац соло песама за сопран. Оне славе сопрански глас у сваком његовом сегменту и дубини интерпретације.
У овој предивној музици, дубокој, препуној најразличитијих боја звука ушушкана је снажна поезија Хесеа и фон Ајхендорфа. Штраус је компоновао ове песме у својој 84. години, а оне иако нису с почетка замишљене као циклус представљају прави циклус од буђења пролећа у његовим најлепшим бојама и мирисима до метафоричног заласка сунца, који симболизује крај. Меланхолично али сасвим смирено наслућују смрт и одлазак, од пролећа до одласка у сан. Називи песама крију природне циклусе пролеће (Fruehling) – јесен (September), (Beim schlafengehen), залазак сунца (Im Abendrot).
Све алудира на крај, али одише једнном смиреношћу и трансценденталним узвишењем.“
4. Који дан НОМУС-а ти се највише допада и да ли ти је драго што ћеш неког уметника – колегу видети на овогодишењем фестивалу?
„Селекција овогодишњињег фестивала НОМУС је изванредна и сигурна сам да свако може изабрати концерт по својој мери и укусу. А долазак реномираних уметника и оркестара ставља Нови Сад у сам центар музичких збивања у региону ове недеље.“
5. Сада си део Народног позоришта у Београду. Радују ли те све учесталији позиви и наступи међу српском публиком?
„Од јуна ове године постала сам првакиња опере Народног Позоришта у Београду и веома сам радосна што је Народно поозориште од сада моја уметничка кућа. Изузетна ми је част бити део ансамбла националног театра, а са тиме сам добила одличне услове да даље развијам свој уметњчки пут. Поред тога, веома сам радосна што ћу од сада чешће наступати пред домаћом публиком.“
Отворен 43. НОМУС – пуна синагога одушевљено испратила отварање фестивала (ФОТО)
Преузмите андроид апликацију.