Почетна > Бизнис
Бизнис

Драгић: Потрошачи да погледају на амбалажи грамажу прозвода

„Шринкфлацији“ производа за време инфлације, односно паковању мање грамаже или запремине производа без мењања цене, није могуће стати на пут, рекао је данас представник Националне огранизације потрошача Србије Марко Драгић, који предлаже потрошаче да приликом куповине обрате пажњу шта пише на амбалажи о којој количини се ради.
Фото: Freepik/bublikhaus
Драгић је објаснио да је Директивом ЕУ, која је донета пре десетак година, произвођачима дата слобода да не морају стриктно да се придржавају одређеног паковања и да је промена грамаже или запремине производа легитимна.

„То није довођење у заблуду потрошача као што се то првобитно мислило. Све оно што је транспарентно назначено сматра се да је исправно и у складу са законом и да је потрошач приликом куповине имао могућност да се упозна са самома количином производа“, рекао је Драгић за Тањуг.

Истакао је да овај тренд иде у корист произвођачима, онда и трговцима, а на штету потрошача.

Драгић је казао да произвођачи имају слободу да одређују грамажу или запремину сами по својој процени, а не онолико колико је то било прописано правилницима, и навео да се прво смањила грамажа чоколаде код одређених произвођача, са 100 на 80 грама.

„Једино што је проблем је цена, јер уколико потрошач не гледа колика је запремина производа, неће видети да за исти новац добија мање производа“, рекао је он.

Оценио је да на тај начин произвођачи настоје да надокнаде губитке у време пандемије, али да они, као и трговци, на тај начин ризикују да изгубе своју позицију на тржишту.

Додао је да су потрошачи препуштени сами себи и да треба да обрате пажњу, осим на цену и на марку, и на запремину и грамажу производа.

Драгић каже да се јавља и тренд прелепљивања цена и да на рафу пише једна, а на каси друга цена, те да је потребно повећати инспекцијски надзор, како би се малверзације и обмане потрошача свеле на минимум.

„Саветујем потрошаче да, уколико желе да уштеде, бирају цене и где ће и шта да купе, прате акције, попусте, снижења и да не праве залихе“, казао је Деагић.

Објаснио је да потрошачи доста трпе због ограничења раста цена основних животних намирница.

Изразио је забринутост да ће, када дође до укидања тог ограничења, доћи до наглог раста цена, када ће бити угрожена куповна моћ потрошача и смањена потрошачка корпа.

Akcije Goša montaže prodate za 312,3 miliona dinara u blok trgovanju

 

 

Преузмите андроид апликацију.