Дигитална деменција подразумева процес нарушавања когнитивних способности услед прекомерног коришћења дигиталних медија, а највише погађа адолесценте и младе који спадају у групу „дигиталних урођеника“.
Интернет и дигитални медији постали су дио свакодневице модерног човека, а константно коришћење медијских благодати пружа младима да шире своје интересе, те да својим вештим дигиталним компетенцијама у кратком времену долазе до потребних информација.
Зато многи, а нарочито деца и млади, немају више потребе да памте информације јер знају да их у сваком тренутку могу сазнати захваљујући неком од интернет претраживача.
Пренатрпаност информацијама и медијски мултитаскинг могу довести до површног процесуирања информација, смањене самоконтроле, а оставља последице и на радно памћење.
Како број младих који користи интернет и дигиталне медије с годинама расте, дигитална деменција мора се узети у разматрање као потенцијална будућа дијагноза.
Технологија може понудити образовне садржаје и интерактивне игре за које се тврди да побољшавају когнитивне способности, али упркос томе, дуги сати проведени пред екраном и изложеност пасивном садржају могу спречити или довести до неконвенционалног когнитивног развоја код деце.
Утврђено је да претерана стимулација новим и узбудљивим информацијама с екрана негативно утиче на дететову пажњу и да може резултирати смањеном способношћу фокусирања на одређене задатке.
Адолесценти и деца која су изложена прекомерном времену испред екрана могу имати проблема с концентрацијом при традиционалним методама учења попут читања књига или учествовања у активностима у учионици.
Штавише, брзи и једноставно доступни одговори путем интернета и апликација могли би обесхрабрити децу у развоју критичког мишљења и вештина решавања проблема. Традиционалне методе истраживања које укључују дубље разумевање и задирање у тему кључне су за изградњу аналитичких способности.
Конзумација технологије може утицати и на емоционални развој током раног детињства и предшколских година јер се у то време постављају темељи за будућу емоционалну регулацију и добробит.
Излагање прекомерном времену испред екрана и насилном или неприкладном садржају може довести до повећане агресије.
Осим тога, рањива деца могу доживети смањено самопоуздање и осјећај неадекватности због сталних упоређивања на платформама друштвених мрежа.
Исто тако, брзо и краткотрајно задовољство добијено коришћењем дигиталних уређаја може утицати на способност детета да се носи с фрустрацијама и препрекама у ситуацијама стварног живота.
Одложено задовољство кључна је вештина за емоционалну отпорност и самоконтролу, која може остати неусвојена када технологија тренутно задовољи сваку жељу,
Koja je idealna razlika u godinama za uspešnu vezu? Često pitanje među parovima
Преузмите андроид апликацију.