Дигитализација услуга РГЗ-а у Србији траје последњих пет година, рекао је начелник центра за управљање геопросторним подацима РГЗ-а Дарко Вучетић и истакао да су грађани Србије захваљујући оваквом начину пословања уштедели 35 милиона евра у последње три године на процесима куповине, продаје, провере и регистрације непокретности.
Навео је да су неке од усуга РГЗ-а: е-катастар који даје грађанима све податке које имају професионални корисници и јавни бележници, гео-Србија дигитална платформа јединствена у свету која располаже са 300 сетова јавних података, е-заказивање за приступање катастру и е-шалтер преко кога се остварује комуникација између корисника и службеника РГЗ-а.
На онлајн конференцији „Дигитални катастар по мери грађана“ коју је Републички геодетски завод (РГЗ) одржао јуче, како би приближили грађанима електронске услуге које ова институција нуди, Вучетић је казао да су једноставност и уштеда времена основни бенефити оваквог начина пословања.
Онлајн дискусија је само једна у низу активнисти у оквиру пројекта „Дигитални свет катастра“ који је покренут у циљу потпуне дигитализације РГЗ- а и који ће обухватити низ онлајн догађаја, едукација и панела у циљу бољег разумевања и једноставнијег коришћења дигиталних услуга, сервиса и апликација, као и актуелне теме из области пословања ове институције.
„Подаци о непокретностима грађана сада су доступни 24. часа дневно током целе године, а цео процес је препознат од грађана те је портал Завода, захваљујући свим онлајн сервисима и услугама, седамнаести по поуларности у односу на све сајтове у Србији, раме уз раме са Гуглом и Јутјубом,“ рекао је Вучетић.
Он каже да је у последње време порасло интересовање за некретнине на тржишту, као и коришћење електронских услуга Завода, те објашњава да је котирање сајта РГЗ-а на 17. место последица ефикасности услуга, а не како неки тврде, проблема који грађани имају са његовим коришћењем.
Преузмите андроид апликацију.