Новосађани су у последњој деценији могли сведочити урбанизацији и модернизацији њиховог града, а на до тада запуштеним и неопремљеним индустријским зонама, ницале су зграде које су обезбеђивале нова радна места и институције са наменом да им олакшају живот.
Жежељев мост, саграђен 1961. године, а срушен у НАТО бомбардовању 1999. године, поново је пуштен у саобраћај 2018. године, након што је Нови Сад чекао више од 18 година да се привремени заменски мост замени “правим“.
Да је Нови Сад град мостова потврђује и почетак изградње још два моста, која нам како се капацитет града све више повећава, постају неопходни.
Пројекат од националног значаја, који се односи на изградњу станова за припаднике снага безбедности, у Новом Саду добио је највеће размере.
На локалитету Југовићево изведени су радови на изградњи 12 стамбених објеката за колективно становање, са укупно 1972 стамбене јединице (548 из IА фазе и 1.424 из IБ фазе), што финансира Република Србија, док је Град Нови Сад за разминирање терена, израду пројектне документације, изградњу недостајуће инфраструктуре и хортикултурно уређење определио значајна средства.
У насељу Југовићево изведени су радови на изградњи подземне инфраструктуре (водоводне и канализационе мреже, топловода, електроенергетских и телекомуникационих инсталација), изграђено је 1314м саобраћајница, 1.807м пешачких и 314м бицикилистичких стаза, као и 610 паркинг места, а комплетан простор је хортикултурно уређен.
Чак три значајне саобраћајнице су у овом периоду допринеле бољој путној инфраструктури у Новом Саду.
Изградњом саобраћајних површина са пратећом инфраструктуром на Сентандрејском путу (од улице Приморске до улице Велебитске), дужине 1.380 метара, регулисане су саобраћајне гужве на веома фреквентном транзитном путу и једном од улазно-излазних праваца за Нови Сад, а тиме се истовремено допринело развоју комуналне инфраструктуре у делу града преко канала ДТД.
Захваљујући изградњи саобраћајних површина у продужетку Улице Бате Бркића (од Булевара Јована Дучића до Футошког пута, у дужини од 550 метара) у саобраћајном смислу растерећене су друге главне саобраћајнице на Новом насељу и постигнута је значајна урбанизација насеља Сателит.
У оквиру уређења Креативног дистрикта, Новосађанима познатијег као „Кинеска четврт“, изграђене су нове саобраћајне површине на Булевару деспота Стефана (деоница дуга 420 метара, од раскрснице са Шекспировом улицом до Моста слободе).
Иако нам се чини да су одувек ту, наш град пре десет година није имао два највећа тржна центра које радо посећујемо. Тржни центар ‘’BIG’’ отворен је 2013. године, док је “Променада“ угледала светлост дана 2018. године.
Отворене су фабрике које су обезбедиле стотине и стотине радних места попут “Aptiv’’-а, “Lear“-а, фабрике чоколаде “Barry Callebaut“ и других.
Због новоизграђеног Научно-технолошког парка и обучене радне снаге заслужили смо епитет нове силицијумске долине и постали интересна сфера великим компанијама из ИТ сектора чија су отварања обезбедила још радних места.
У питању су компаније ‘’Schneider Electric’’, ‘’Continental’’, ‘’Vega IT’’ и многе друге…
Пропорционално изградњи нових институција, радило се и на озелењавању града. Сведоци смо реновирања градских паркова попут Дунавског, Каменичког, Футошког и Железничког парка, али и изградње сасвим новог парка на Новом Насељу.
Изграђена су нова дечја игралишта и спортски терени, као и ‘’street workout’’ теретане.
Листа чекања за упис деце у предшколске установе драстично се смањила како због реновирања и проширивања капацитета постојећих вртића, тако и због изградње неколико нових.
Конкретно, само у 2022. години изграђена су два нова вртића, на Сајлову и у Ветернику.
Отворена је нова Музичка и Балетска школа грађена по последњим стандардима, чију Градску концертну дворану данас радо посећујемо када год имају неки занимљив концерт.
Позоришни трг добио је сасвим нови, савремен, изглед.
Поред нове зграде Ургентног центра КЦВ-а, постојећих Домова здравља који су реновирани, Нови Сад је постао богатији за још један Дом здравља на Адицама, али и Ковид болницу на Мишелуку, а тренутно је у изградњи још један објекат Дома здравља на Видовданском насељу.
Изградња брзе пруге Нови Сад – Београд представља највећи инфраструктурни пројекат у 2022. години не само у Републици Србији, већ и у овом делу Европе.
Велики трговински ланци попут ‘’Lidla’’, “Super Vera’’ и “Jamba’’ стигли су и код нас.
У току је, такође, и изградња две нове подземне гараже у центру Новог Сада.
Треба истаћи и да је Нови Сад проглашен Европском престоницом младих за 2019. годину и то у конкуренцији градова попут Амјена, Манчестера и Перуђе. Такође Нови Сад се окитио и титулом Европске престонице културе.
Управо са Титулом Европске престонице културе 2022. године, уследила је културна деконцентрација, која подразумева отварање културних станица широм нашег града.
Ово су само неке од промена које су задесиле Нови Сад у протеклој деценији.
Поред изграђених и реконструисаних километара бициклистичких стаза и путева, проширења школа, изградње нових стамбених насеља, отварања фабрика и развојних центара, тешко их је набројати све.
Уколико смо нешто заборавили, слободно нас подсетите, деценија је, ипак, дуг период.
Srećan 275. rođendan, grade naš! Novi Sad proslavlja Dan grada!
Преузмите андроид апликацију.