Сигурно су вам, у последње време док пролазите новосадским улицама, за око запали нечујни двоточкаши који изгледају идентично као и класични скутери.
Тренд, који је освојио Европу, све више осваја и наше суграђане, међутим, они који се двоуме да ли да се и они уврсте у возаче ових возила, у овом тексту могу прочитати читав низ њихових предности и недостатака.
Оно што је за Новосађане веома важно јесте да знају да се приликом вожње електричног скутера не мора носити кацига. Ипак, она је увек добродошла како бисте се заштитили. Кључна разлика јесте у томе да ако вас заустави полиција, неће моћи да вам наплати казну у случају да је немате на глави.
Електрични скутер сматра се “бициклом“ у саобраћају, због тога њему није место нигде другде осим на бициклистичким стазама.
Како се не убраја у моторна возила, електрични скутер није потребно ни да региструјете, већ само седнете и возите без размишљања.
Предност јесте и неуобичајена тишина при вожњи. Понекад нас бука коју производе класични мотори заиста замори.
За разлику од мотора са унутрашњим сагоревањем који мање горива троше на отвореном путу, а у градској вожњи га “једу“, електрични скутери у градским условима троше много мање енергије јер кочењем заправо пуне батерију и омогућавају дуже напајање мотора.
Како имају много мање делова од класичних скутера, веома су физички лагани и генерално лакши за управљање. Тај мањак делова показује своју предност и при одржавању.
На овим скутерима не постоји сервис уља, филтера, свећица, ланаца, квачила итд…
При куповини вам се много више исплати купити електрични скутер, а поготово сада када је држава омогућила субвенције за куповину ових двоточкаша у износу од 250 до 500 евра.
Уштеду ћете, такође, направити и на гориву. Да напуните батерију електричног скутера кошта вас 11 пута мање од пуњења резервоара.
Према одређеним статистикама пронађеним на више релевантних сајтова пређени километар на електричном скутеру у просеку износи 0,56 динара, док на класичном скутеру кошта 6,13 динара.
По званичним истраживањима широм света двоточкаши са унутрашњим сагоревањем производе 16% више штетних гасова од четвороточкаша, тако да коришћењем електричног скутера његов власник не штити околини.
Поред свих набројаних предности везаних за вожњу електричних скутера, веома је важно да увек имате у глави да због његовог тихог рада увек морате бити за нијансу опрезнији у саобраћају.
Преузмите андроид апликацију.