Начин на који деца држе оловку може имати значајан утицај на брзину писања, квалитет рукописа и ниво замора током процеса писања.
У почетку, деца често држе оловку целом шаком, што резултира непрецизним покретима и јаким притиском на папир. Овај стил често примећујемо код малишана који тек крећу у процес писања.
Са развојем моторичких вештина, око друге и треће године, деца почињу да користе три прста – палац, кажипрст и средњи прст – за држање оловке, али и даље користе покрете целе шаке.
Ово може резултирати већом прецизношћу, али и даље недостаје контрола покрета.
Прави преокрет долази око четврте године када деца почињу да држе оловку са четири прста, користећи прсте, а не целу шаку, и почињу да контролишу притисак на папиру.
Најважнији корак у развоју правилног хвата оловке долази око пете године, обично пре него што деца крену у школу. Овај хват, познат као „трипод“, подразумева држање оловке са три прста – палцем, кажипрстом и средњим прстом – док су остала два прста савијена.
Оловку држе врховима прстију и користе само покрете шаке и прстију. Ово омогућава пуну покретљивост и прецизност са минималним напором.
Ако приметите да ваше дете има неправилан хват оловке за свој узраст, важно је да га исправите.
Графомоторна вештина се развија вежбањем, па је корисно детету давати оловку од најранијег узраста како би се избегли проблеми касније у школи.
Поред тога, вежбе за пажњу и концентрацију играју кључну улогу у развоју правилног хвата оловке. Вежбе за фину моторику такође су од велике помоћи.
Ако приметите да ваше дете има проблема са држањем оловке, не устручавајте се да потражите помоћ од стручњака.
Постоје и посебни држачи за оловку који могу помоћи детету да развије правилно држање, побољша притисак оловке на папиру и олакша процес писања.
Novi detalji „Osmeha Vojvodine“ – 164,4 kilometra puta za povezivanje Novog Sada, Sombora i Kikinde
Преузмите андроид апликацију.