Лагање није необично за малу децу, а нова истраживања откривају да је чак и важан део развоја деце.
Деца почињу да лажу веома рано. Међу двогодишњацима који говоре, њих 30 одсто је већ нешто саставило. До треће године скоро половина покушава да нешто редовно слагало. Са четири године тај број је чак 80 одсто! А између пете и седме године скоро свако дете лаже.
Млађа деца која крију или избегавају истину имају когнитивну предност над оном која то не чине.
За лагање су потребне две ствари. Деца треба да разумеју шта неко други мисли. Ову способност називамо теоријом ума. Деца која су боља у теорији ума такође су боља у лагању.
Друга ствар је знати како да планирате унапред како бисте спречили нежељене активности. Веће способности за то има 30 одсто деце млађе од три године која знају да лажу, а лаж им помаже да се извуку из тешких ситуација за њих.
Овакве когнитивне способности код деце која рано почну да лажу значе да ће таква деца бити успешнија у школи и комуникацији са другом децом на игралишту. Један доктор је спровео експерименте теорије ума на групи од 58 деце предшколског узраста поделивши их у две групе.
Половина деце је прошло шест тренинга из теорије ума, а друга половина обука на којима су учили бројеве и просторне вештине. Истраживачи су открили да су деца из прве групе боље лагала, али су била и боља у лагању од деце из друге групе.
Преузмите андроид апликацију.