Куповина половних ствари преко интернета не омогућава било какву заштиту права уколико нешто крене по злу – ако је купац преварен или незадовољан. Зато се увек саветује куповина на оним сајтовима на којима продавци морају да се идентификују и где добијају оцене.
Много је наших читалаца који су имали лоша искуства јер су робу куповали на интернет платформама које функционишу по принципу малих огласа и на којима се тргује половним стварима.
И они који продају робу на овај начин се жале да им ти сајтови узимају велики проценат од продаје. Суштина је да приликом овакве врсте трговине купац није законом заштићен, јер не купује од регистроване фирме.
Оваква врсте трговине где се на интернет сајтовима продају половне ствари код нас је врло популарна, али је овај део тржишта прилично неуређен због чега купци преузимају ризик од преваре. Правила о заштити потрошача, баш као и у остатку Европе, осигуравају да када купујете робу и услуге имате јасне информације о томе, о ценама, трошковима отпреме и доставе.
У оквиру ове трговине подразумева се транспарентност на мрежи, а то значи да као потрошач имате право да знате статус било ког онлајн продавца. У интернет продавницама требало би да буде назначено да ли је продавац регистрована фирма или самостални предузетник или само физичко лице које на овај начин зарађује.
Ова разлика је врло важна јер сте, према потрошачком законодавству, заштићени само ако купујете од трговца. У том случају сте заштићени јер је и ова роба покривена правилима о потрошачима, као што је гаранција од најмање две године и време за предомишљање од 14 дана.
Према потрошачком законодавству, половна роба коју неко купује од физичких лица није обухваћена правилима о заштити потрошача. Али ако, на пример, продавац послује као фирма, а зарађује за живот поправљајући и продајући коришћене мобилне телефоне, тада се сматра професионалним трговцем, а роба је покривена овим прописима.
Оно што потрошачи највише цене у овим прописима јесте право на одустајање од куповине, и то у року од две недеље из било ког разлога и без образложења. Међутим, ни то се не односи на све куповине. На пример, не важи у случају куповине авионских или железничких карата, као и улазница за концерте, хотелске резервације, резервације за рент-а-кар или кетеринг услуге за одређене датуме.
Ово право не важи, на пример, ни за робу и пиће испоручено редовном доставом попут куповине намирница коју доставља ваш локални супермаркет. Такође, ни у случају да је роба направљена по наруџбини или јасно персонализована, као на пример израда одела по мери.
Не можете одустати ни у случају да сте уговорили хитну поправку. Ако, рецимо, позовете водоинсталатера да поправи туш који цури, не можете отказати посао пошто сте већ договорили цену услуге.
Преузмите андроид апликацију.