Почетна > Бизнис
Бизнис

Циљ да борски рударски басен буде највећи у Европи

Председник борда директора Зиђин Мајнинг Групе Чен Ђинхе изјавио је данас да је 90 одсто наслеђених еколошких проблема у рудницима у Бору и Мајданпеку решено, као и да је њихов циљ да борски рударски басен у наредних пет година постане највећи унутар корпорације на европском нивоу.
Фото: Unsplash/dominik_photography

„Наш циљ за наредних пет година је да Србија постане највећи модерни рудник бакра у Европи. Будући да су наши главни рудници у Бору и Мајданпеку, постизање овог циља имаће велики утицај на економију и друштво у Борском округу“, поручио је Ђинхе.

У септембру прошле године Зиђин Мајнинг Група и министарка за рударство и енергетику Дубравка Ђедовић Хандановић потписали су меморандум којим је корпорација потврдила намеру да инвестира 3,8 милијарди долара у Србији, а Ђинхе истиче да ће улагања ипак бити већа.

„Будуће инвестиције Зиђина биће усмерене на развој подземних рудника бакра и злата, са процењеним резервама бакра од око 20 милиона тона и злата од 700 до 800 тона. Компанија планира да повећа годишњи капацитет српског пројекта на 450.000 тона бакра и 10 тона злата, чиме ће Србија постати највећи произвођач бакра у Европи“, поручио је Ђинхе.

Оно што омета даљи развој рудника у Бору и Мајданпеку, према његовим тврдњама, јесте лоша инфраструктура, недостатак подршке локалног становништва и споро добијање дозвола од Владе Србије.

„Недостатак електричне енергије је један од фактора који омета производњу“, рекао је Ђинхе новинарима из Србије, који су у седмодневној посети Кини с циљем да упознају модерно и зелено рударство Зиђин Мајнинг Групе.

Истакао је да ће новим улагањима, до 2030. године, настојати да остваре дупло већу производњу у рудницима у Бору и Мајданпеку.

„Тренутно смо у фази дефинисања петогодишњих планова. Циљ нам је да у свим рудницима смањимо емисију угљеника, односно да стварамо зелене руднике“, казао је Ђинхе.

Ђинхе је истакао да су они у својим рудницима у Кини започели тестирање електричних камиона, као и да ће, уколико се тестирања покажу успешним, исте камионе применити и у рудницима у Србији.

„Електрични рударски камиони не само да су еколошки прихватљивији већ су и релативно нижих трошкова рада“, казао је Ђихне.

Прошле године, Зиђин је произвео 240.000 тона бакра и 7,5 тона злата у Србији испуњавајући прву фазу изградње, преноси Танјуг.

Direktor grupacije Džej-Pi Morgan Čejs smatra da američka ekonomija cveta

Преузмите андроид апликацију.