Почетна > Бизнис
Бизнис

Чекање камиона на граничним прелазима је хронични проблем

Хрватска пооштрила процедуре уласком у шенген зону, Мађари годинама намерно раде успорено, а могу да пропусте двоструко више камиона од 300 колики је дневни лимит, истиче Неђо Мандић из Удружења „Међународни транспорт”.
Фото: PrtSc/vozaci.co/YouTube

Средином маја на граничном прелазу „Хоргош” камиони су у колони дугој око три километра чекали да изађу из Србије од 9 до 11 сати. На прелазу „Батровци”, на излаз су чекали од 16 до 18 сати. На улазак у Србију на „Хоргошу” се чекало пола сата, а на „Батровцима” шест часова, навео је Томислав Момировић, министар трговине, додајући да ови подаци само потврђују да је осетно једноставније камионима из ЕУ да уђу у Србију и да се граничне инспекције наше државе труде да убрзају процедуре, док са друге стране погранични органи држава чланица ЕУ имају много компликованије процедуре.

У Удружењу превозника терета у међународном друмском саобраћају „Међународни транспорт” признају да је чекање на граничним прелазима заправо хронични проблем, посебно изражен откако је Хрватска пре две године донела одлуку о прекатегоризацији путева, а потом ове године ушла у шенген зону. Како објашњава Неђо Мандић, председник удружења, то значи да су процедуре пооштрене, и да се много више возила прегледа, да су контроле детаљније и временски дуже.

„Слике са колонама камиона на теретним терминалима у Србији су уобичајене, иако је тај проблем у суштини лако решив. Са једне стране граничног прелаза засад имамо једну колону камиона и једну вагу. Када би се обезбедиле по две ваге, чекање на прелазима би било двоструко мање“ сматра Мандић, признајући да је овај предлог надлежнима предочен још пре неколико година.

„Са колегама из Хрватске у начелу смо све договорили, да се трасе прошире и поставе те ваге, али отад ништа конкретно није предузето. Иста ситуација је и са Мађарском. Ипак, њихови гранични органи су посебан проблем, јер већ неколико година намерно раде успорено“  додаје Мандић.

„У овом моменту наши и капацитети границе са Мађарском могу  дневно да пропусте двоструко већи број возила него што се то сада ради, показало је истраживање. Иначе, дневно се пропушта 300 камиона и ни један више, што су неки протоколи. То значи да ипак недостаје добре воље за решење проблема“ наводи он и открива да је удружење недавно добило сажетак протокола који је потписан у Будимпешти, где је тачно наведено шта ће се све урадити у наредним годинама.

Pametne elektoenergetske mreže značajne za sistem i potrošače

Преузмите андроид апликацију.