Од како је пуштена у рад брза пруга на релацији Нови Сад – Београд, јавност је почела све више да се интересује за коришћење брзог воза и железнице те бројке превезених путника до сада су веома високе. Од марта 2022. године до сада превезено је преко 3 милиона путника.
Осим ове трасе, ближи се крају изградња и дела брзе пруге од Новог Сада до Суботице, а у плану повезивања Београда и Будимпеште преко Новог Сада. Брза пруга би требала да буде пуштена у рад крајем године, пре предвиђених рокова. Процена поласка првог воза на овој релацији јесте између 1. и 15. децембра ове године и путовање од Суботице до Београда преко Новог Сада трајаће само сат и десет минута.
Које главне градове ће Новосађани у будућности моћи да посете брзим возом?
Након пуштања у рад брзе пруге до Суботице, отвара се пут ка Мађарској. Мађарски партнери обавезали су се да ће до 2026. године завршити део брзе пруге од Будимпеште до српске границе и тиме се повезати са нашим делом брзе пруге Суботица-Нови Сад-Београд. Од Новог Сада до Будимпеште стизаћете за невероватних 3 сата у потпуно новим и модерним возовима.
После изградње ове две деонице брзе пруге, у плану је изградња брзе пруге од Београда до Ниша
Овај пројекат биће завршен до 2028. године и путници ће прелазити ову релацију за само сто минута. Већ се ради део пруге Ниш – Брестовац у дужини од 23 километра што је само корак ка следећем пројекту и изградњи још 135 километара пруге до границе са Северном Македонијом, као и још 50 километара од границе до Скопља како би се брзом пругом повезали Београд и Скопље.
За Новосађане то значи да ће путовати пола сата до Београда и још непуних 3 сата до Скопља, односно од Новог Сада до Скопља за неких 200 минута.
Након недавне посете грчког премијера Мицотакиса нашој земљи, на предлог наше земље и Грчка је ушла у овај пројекат
Грчка ће реконструисати свој део пруге од Солуна до Атине и обавезала се да ће урадити део пруге од Солуна до Идоменија у дужини од 76 километара. Након што се заврши део од Скопља до Идоменија повезаће се у потпуности пруга од Будимпеште до Атине преко Суботице, Новог Сада, Београда, Ниша и Скопља у дужини од 1512 километара.
За 3 до 4 сата сте у Будимпешти, Скопљу или Атини из Новог Сада.
Већ крајем 2028. године Београд би требао бити повезан брзом пругом и са Загребом и Љубљаном.
Брзим возом који ће саобраћати 200 километара на час мењају се многе ствари, од Београда до Љубљане стизаће се за неких непуних 3 сата. Република Србија треба да уради реконструкцију дела постојеће пруге од Старе Пазове до Шида и до границе са Хрватском, а Хрватска би требала да оконча радове до 2027. године.
Словенци свој део реконструкције пруге и проширење станице у Љубљани планирају да заврше до 2028. године.
Од Новог Сада брзим пругама бићемо повезани са Суботицом и Будимпештом на северу, преко Београда са Загребом и Љубљаном на западу те преко Београда са Нишом, Скопљем, Солуном и Атином на југу.
Сви поменути радови по плановима треба да заврше до краја 2028. године.
Брза пруга у Србији
Од 1976. године, када је урађена пруга Београд – Бар, до 2012. године није изграђен ни један километар пруге у Србији.
Од 2012 године је изграђено око 135 километара нових пруга и реконстурисано око 755 километара постојећих пруга.
Разлог све већој орјентацији ка овом виду саобраћања је и то што у европским градовима железнички превоз је један од најчешћих. Популарност пруге и возова посебна је код становника уређених централних европских држава попут Швајцарске и Аустрије, с тим да Србија у последњих неколико година претендује да се прикључи овим земљама.
Наиме, тренд брзих возова, који због велике брзине у кретању смањују временски путовање и своде га на најекономичнији и најбржи вид транспорта, олакшавајућа су околност за све путнике.
Чини се да ће железнички саобраћај у будућности бити један од најпопуларнијих видова саобраћаја у Србији, јер сведочећи о броју путника који свакодневно путују на релацији Нови Сад-Београд, то се сасвим сигурно чини извесним.
Prvi automobili i vozači kod nas. Evo kada se prvi automobil „zakotrljao“ ulicama Novog Sada
Преузмите андроид апликацију.