Почетна > Србија
Србија

Брза пруга до Хрватске имаће и надвожњаке за животиње – од Београда до Шида такође брзином од 200км/ч

Деоница пруге Стара Пазова-Голубинци-Шид и железничка пруга Инђија-Голубинци биће у будућности обновљене у стандарду недавно изграђених брзих пруга, па ће брзина возова и на тим железницама достизати 200км/ч.
Фото: Unsplash/Benve Balla Schottner

Наиме, Покрајински секретаријат за урбанизам и заштиту животне средине објавио је на јавни увид Нацрт просторног плана подручја посебне намене инфраструктурног коридора железничке пруге Београд-Шид-граница са Хрватском у коме се све ове информације налазе.

Модернизација пруге на овој деоници значи да ће између Старе Пазове, Шида и границе са Хрватском брзина достизати 200км/ч, а на деоници Инђија-Голубинци максимална брзина биће 120км/ч.

Фото: Покрајински секретаријат за урбанизам и заштиту животне средине

Вреди поменути и да неће комплетна деоница бити доступна за максималну брзину, јер ће у зони станица Рума и Шид максимална брзина бити 160 км/ч, а у зони станице Сремска Митровица до 120км/ч.

На комплетној траси предвиђено је седам станица и једна мимоилазница, односно постојеће локације станица су задржане, осим станице Вогањ која је пројектована као мимоилазница.

Све станице су предвиђене за потпуну реконструкцију, уз обезбеђење потребних капацитета и подизање нивоа безбедности пре свега са становишта путника.

„Како би се остварио континуитет друмског саобраћаја независно од железничког, пројектовано је 16 денивелисаних укрштаја, са 7 надвожњака, 9 подвожњака као и једним подвожњаком у трупу ауто-пута Е 70 Београд – Шид“, наводи се у тексту нацрта.

На предметној траси пројектована су и два надвожњака за прелаз крупне дивљачи (екодукти).
Фото: Wikimedia Commons/Hanno Lans

Земљани надвожњаци са зеленилом, названи екодукти, потребни су како би животиње безбедно могле да прелазе пругу, иначе ограђену жицом.

Екодукти омогућавају везу између животињских популација, смањују количину животиња настрадалих на путу или прузи, такође смањујући и број железничких или саобраћајних незгода, а уз то доприносе побољшању биодиверзитета.

Ово решење показало се успешно у многим државама, па тако само Холандија има преко 600 надвожњака и подвожњака у ову сврху, а слични прелази распрострањени су и у Швајцарској, Немачкој, Француској…
Фото: Wikimedia Commons/Hagai Agmon-Snir

Детаљне локације свих надвожњака, подвожњака и више детаља о самој траси пруге биће познати по изради пројекта на основу издатог нацрта просторног плана, а почетак реконструкције ове пруге креће од Старе Пазове, наводи се у документацији.

Renoviranje dečijih igrališta u Novom Sadu – Petrovaradin, Adice i Sajlovo dobijaju nove kutke za mališane (FOTO)

Преузмите андроид апликацију.