Протеклих дана изградња четвртог моста преко Дунава у Новом Саду актуелна је из више разлога. Поставља се питање да ли је то „нечији хир“ или потреба за Нови Сад, али и Србију, а одговор можемо наћи погледом на неке друге градове.
Наравно, неосновано је поредити Нови Сад са Лондоном, Паризом и сличним метрополама које имају по десетине мостова, али није лоше погледати у „комшилук“.
Најпре, запутићемо се у престоницу Мађарске која такође лежи на Дунаву – Будимпешту.
Један од најлепших градова Европе поседује чак 10 мостова преко реке која га „дели“. Ипак, неки сматрају да мостови „Deak Ferenc“ и „Megyeri“, који се налазе на самом југу и северу града, нису званично део Будимпеште, па конзервативно гледано цифру можемо свести на 8.
Све мостове обележићемо на мапи.
Затим, погледаћемо у комшијску Румунију, у град побратим Новог Сада, а то је Темишвар.
Истина је да није у питању Дунав, већ „омалена“ Бега, али Темишвар може да се похвали са 9 мостова, уз десети на периферији града. У Темишвару, као и свим градовима које помињемо, није лоше обратити пажњу на растојање између мостова, тачније, њихову густину.
Такође, сви су означени на мапи.
Ипак, поново ћемо се вратити на Дунав, овог пута у мало даљу Словачку и њену престоницу – Братиславу.
Ту затичемо пет мостова, тачно онолико колико би Нови Сад могао да има по завршетку моста код Шодроша и моста између Петроварадина и радне зоне „Север 4“.
Сви мостови Братиславе обележени су на мапи.
Кратак преглед ова три града говори нам да су мостови потреба више него било шта, а још једна чињеница говори у прилог томе.
Први мост на Дунаву од западне границе Србије јесте Мост слободе, а преко Дунава наша држава има свега 7 мостова, што је мање него сама Будимпешта.
Разлози су бројни, од ратова чије су многе жртве били управо мостови, до државног врха који кроз историју није увек располагао новцем у корист држављана Србије.
Сада, када Нови Сад, али и држава Србија имају стабилност и финансијске услове да „премосте“ Дунав на више места и побољшају градску и међуградску мрежу саобраћајница, једино што критички гледано треба да буде речено је „Коначно!“, а не „Докле?“ које се код појединих чује.
Уосталом, четврти мост уцртан је у Генерални урбанистички план пре 71 годину, што потврђује све наведено изнад.
Pogledajte kuda će proći četvrti novosadski most preko Dunava (FOTO/VIDEO)
Преузмите андроид апликацију.