Возачи који летње гуме на возилу не замене зимским ризикују да буду искључени из саобраћаја, а посебно угрожавају сопствену и безбедност других учесника у саобраћају, рекао је Милан Божовић из организације Српски комитет за безбедност саобраћаја.
Божовић је за Танјуг објаснио да су и зимске и летње гуме пројектоване за одређене услове те да је замена неопходна због безбедности.
„Према неким препорукама, испод седам степени целзијуса је неопходно имати зимске пнеуматике због пријањања, дужине зауставног пута и једноставно због боље управљивости аутомобилом“, рекао је он.
Божовић је навео пример ситуације у којој дужина заустављања приликом кочења зими зависи од врсте пнеуматика на возилу, што може бити пресудно да ли ће доћи до удеса.
Он је рекао да се лако може десити да возач који има летње гуме зими не успе да укочи и удари пешака.
„У другој варијанти да сте имали зимски пнеуматик зауставни пут би био пет или шест метара краћи па не би до судара ни дошло. То су две битне разлике и мислим да о томе треба да водимо рачуна, не о новчаној казни“, рекао је Божовић.
Упозорио је да уколико се возачи нађу на коловозу где има снега, леда или поледице, па чак и местимично, и на возилу имају летње гуме, биће искључени из саобраћаја, а знатно већи проблем настаје уколико тада дође до саобраћајне несреће.
„Уколико кроз одређене прорачуне путем вестачења дође до тога да је можда тај летњи пнеуматик узрок саобраћајне незгоде и да би се возило зауставило и не би дошло до судара да је био зимски пнеуматик, тада осигурања разматрају посебне услове“, наглашава Божовић.
Он је напоменуо и да грађани на своје аутомобиле морају да поставе гуме оних димензија које је произвођач возила прописао, јер уколико дође до техничког прегледа биће проглашени неисправним.
„Има оних који покушавају да мењају те димензије точкова и пнеуматика, а то није добро и ако дође до техничког прегледа неће проћи, такође минимална дубина шаре зимских пнеуматика је четири милиметра и испод тога се не сме возити у зимским условима јер се сматра неисправним“, истиче Божовић.
Што се тиче избора између половних и нових пнеуматика, Божовић каже да је увек боље купити нове, јер се код употребљаваних цесто не зна порекло, старост и услови у којима су чувани.
„Већина возача се одлучује за половне пнеуматике иако разлика у цени између нових и употребљених није драстично велика. Боље је купити пнеуматик домаћег произвођача или неки заменски бренд који се производи у региону, него неки полован пнеуматик врхунског бренда“, саветује Божовић.
Преузмите андроид апликацију.