Пред Велику награду Британије на стази у Силверстону Формула 1 је представила прототип болида по правилнику за сезону 2022. Ово је све што треба да знате о њему.
Болид Формуле 1 за следећу сезону дизајниран је са циљем да се побољша тркање на стази.
Највише промена претрпеће аеродинамика. Досадашњи Ф1 аутомобили губили су преко 50% аеродинамичког потиска када би се налазили иза другог болида. То значи да је праћење другог возача у кривини било готово немогуће.
На аутомобилу за 2022. доста пажње посвећено је управо том проблему. Задње крило по новим правилима биће под већим углом, па ће ваздух бити „послат“ у вис, а не у аутомобил иза.
Нови под требало би да има улогу „усисивача“. Дифузори ће спроводити ваздух у тунеле који се сужавају па касније поново шире, што би требало да произведе ефекат вакума и практично „залепи“ аутомобиле за стазу, без компликованих аеродинамчких компоненти на самом болиду.
Последња, али можда и још важнија ставка јесте што ће саме пропорције аутомобила бити доста мање. Мањи болид значи више места за маневрисање, а то значи боље тркање.
Још једна промена позната је од раније. Уместо фелни од 13 инча, користиће се оне од 18 инча. Први пут у историји Формуле 1 болиди ће бити вожени на нископрофилним гумама.
Take a closer glance at the differences between our 2021 and new-for-2022 car 👀#F1 #F12022 pic.twitter.com/CqqUoF8ikv
— Formula 1 (@F1) July 15, 2021
Неће само аеродинамика доживети измене. Гориво које користе најбржи аутомобили на свету садржаће и 10% етанола. Та промена долази као први корак ка претварању Ф1 у спорт који нема емисију штетних гасова.
Безбедност је увек тема број један, па ће тако шасије за следећу сезону морати да издрже до 15% више енергије, како напред, тако и позади. Да би се овај циљ достигао потребни су чвршћи материјали, а са њима долази и већа маса. Доња граница за тежину болида за наредну годину биће 790 килограма.
Прототип болида који је приказан да представи како ће изгледати аутомобили по новим правилима дошао је након 20 измењених дизајна, што значи да је у питању 21. верзија.