Boje igraju veoma važnu ulogu u našim životima i nose određene poruke.
Boje su moćno oružje komunikacije i svaka sa sobom nosi određenu poruku. Neke pozivaju na akciju, a neke utiču na raspoloženje.
Istraživanja su pokazala da određene boje podižu krvni pritisak, neke pospešuju metabolizam i dobar san, a neke izazivaju naprezanje očiju. Dosta toga ima veze i sa našim ličnim iskustvom, ali i sa uticajem određene kulture.
Bela boja je boja čistoće, nevinosti i novih početaka. Ona daje osećaj svežine i najpogodnija je za radni prostor, jer utiče na pažnju, pamćenje i koordinaciju. To je boja medicinskog osoblja, pa se prema njoj oseća i izvesno strahopoštovanje.
Crvena boja se vezuje uz pojmove ljubav i strast. Dok kod nas mlade obično nose belu haljinu, u Kini je običaj da devojke na dan venčanja nose crvenu boju, jer ona predstavlja radost.
Istraživanja pokazuju i da muškarce, na prvi pogled, privuku devojke koje su obučene u crvenu garderobu.
Ali crvena se vezuje i za opasnost, zaustavljanje, a mnogi se još od školskih dana plaše crvene hemijske olovke kojom su im ocenjivani domaći zadaci.
Žuta je boja koju mogu prepoznati i oni koji pate od daltonizma. Obično garderobu u toj boji nosimo kada želimo da budemo primećeni i drugačiji. Ona šalje i poruku da smo veseli i optimistični.
Psiholozi smatraju da je to najstimulativnija boja i da podstiče na akciju i komunikaciju. Prema nekim verovanjima, dobro je da kuhinja i trpezarija budu u žutoj boji, jer ona utiče na metabolizam i apetit.
Plava je boja neba i vode i vezuje se za mir i spokoj. To je boja koja se preporučuje za spavaću sobu jer umiruje i opušta. Ona uliva poverenje i vezuje se za mudrost i lojalnost.
Nutricionisti smatraju da ona smanjuje i suzbija apetit, jer se u prirodi retko može naći hrana koja je plave boje, pa se ljudima koji drže dijete savetuje da jedu iz plavih tanjira.
Zelena je boja prirode i obično se vezuje za ekologiju. To je boja ravnoteže i harmonije, koja budi kreativnost i utiče na koncentraciju i memoriju, pa zato zelenu garderobu treba nositi kada se ide na neki važan ispit.
Crna boja je, sa jedne strane, simbol elegancije, a sa druge, ona je simbol depresije i žalosti. Marketinški stručnjaci to vrlo dobro znaju, pa često ovu boju biraju za luksuzne proizvode, jer se onda oni bolje prodaju i odaju utisak glamura.
Za ovu boju je još nešto interesantno: ako je nose mladi, to je simbol pobune i buntovništva. A ako je nose odrasli ljudi, ona je simbol ambicioznosti i uspešnosti kod muškaraca, a atraktivnosti kod žena.