Немачки произвођач аутомобила Бе-Ем-Ве (BMW) објавио је данас да је његов нето профит у првом кварталу 2025. године пао за 26,4 одсто међугодишње на 2,2 милијарде евра, пре свега због наглог слабљења продаје у Кини.

Компанија је у поменутом периоду остварила приход од 33,8 милијарди евра, што је пад од 7,8 одсто у односу на претходну годину, преноси “Виршафтсвохе”.
Бе-Ем-Ве је првом тромесечју ове године продао 586.000 возила, за 1,4 одсто мање него лане, а на кључном кинеском тржишту се суочио са жестоком конкуренцијом тамошњих брендова која је негативно утицала на све европске брендове.
Упркос слабом почетку године и негативним сигналима са кључних тржишта, Бе-Ем-Ве остаје при прогнози да ће добит пре опорезивања у 2025. остати на нивоу претходне године, што би значило приближно 11 милијарди евра.
У званичном извештају се, међутим, упозорава да би даље промене царина и глобална неизвесност могле изазвати одступања од плана.
Компанија се још није суочила са ефектима виших америчких царине, али нове тарифе би могле да донесу милијарде евра додатних трошкова.
Бе-Ем-Ве је још један у низу немачких произвођача аутомобила који има проблеме.
Мерцедес-Бенз је у првом кварталу забележио пад профита за 43 одсто, а Ауди за 14,4 одсто, али са знатно нижом базом из претходне године.
Фолксваген, као водећи немачки произвођач, такође је забележио пад профита од 41 одсто на 2,2 милијарде евра, исто као и Бе-Ем-Ве.
Ифо индекс пословне климе за немачку ауто-индустрију тренутно износи минус 30,7 поена, што указује на дубоку кризу, наводи економски недељник.
Преузмите андроид апликацију.