Хибридна технологија у последњих 20 година помогла је да се смањи емисија издувних гасова, али неки возачи остали су ужаснути кад су на ред дошли трошкови сервиса и замене делова, што им је донело велике трошкове.
Ранит Синг, из енглеског града Лeстера један је од возача који је то искусио.
Синг је за 27 000 фунти пре четири године купио “мерцедес Е300 БлуТек хибрид” из 2014. код заступника Мерцедеса, вођен идејом уштеде на гориву и мањој емисији угљен-диоксида.
Реч је о моделу дизелашу од 210 КС упареним с електромотором од 27 КС, и наравно припадајућом батеријом.
Аутомобил са 78 400 пређених километара радио је добро до ове године, пре него што је кренуло по злу.
Када је Синг одвезао свој хибридни „мерцедес” у овлашћени сервис на редовну контролу, речено му је да је батерија дошла до краја свог века након осам година експлоатације.
Синг тврди да му је сервисер за нову батерију дао понуду од 15 000 фунти (око 18 000 евра) али та цена не укључује трошкове рада који су још 200 фунти по радном сату. Притом није реч о батерији од 80 кWх као на електричним аутомобилима, јединица од 0,8 кWх у том мерцедесу исте је величине као обични аутомобилски акумулатор.
„Ужаснут сам оним што се догодило“, рекао је Синг, дугогодишњи власник „мерцедеса“.
„Осећам да сада имам само две могућности – да бацим осам година стар ауто, или потрошим више него што вреди, а вреди око 13 000 фунти.
Синг је медијима рекао да је био код стручњака за хибриде који му је рекао да није могућа јефтинија поправка, међутим на и-Беју се у Великој Британији могу да нађу батерије доступне по цени од 800 фунти. Шта да уради, Синг још размишља.
Преузмите андроид апликацију.