Барселона ће у склопу настојања да учини јавни превоз еколошки прихватљивијим, енергију кочница подземних возова користити и за пуњење електричних аутомобила.
Шеснаест станица метроа у Барселони део је новог пројекта „Метро чарџ”, при чему се енергија кочница подземних возова користи за напајање возова и самих станица, док се остатак шаље кроз каблове на површину како би се напајао прикључак станице за возила у приватном власништву.
Бернардо Еспиноза, 49-годишњи инжењер, свакодневно путује метроом, а такође поседује хибридни аутомобил и управо је сазнао да има ново место за пуњење електричних аутомобила.
„Пријатно сам изненађен, јер имам електрични аутомобил и увек тражим где да га укључим. А ако је то од енергије из кочница метроа, онда још боље”, рекао је Еспиноза.
Регенеративне кочнице су у возовима деценијама, а користе се и у неким аутомобилима. Састоје се од електричног мотора који хвата енергију која се користи при кочењу.
Та енергија се може одмах искористити за убрзање возила или, у случају система метроа у Барселони, послати дуж каблова за снабдевање електричном енергијом за станицу или пуњач за електричне аутомобиле.
Алваро Луна, професор електротехнике на Политехничком универзитету Каталоније, рекао је да је систем иновативан утолико што омогућава да се рециклирана енергија преусмери на специфичне локалне намене, у овом случају за напајање електричних аутомобила паркираних у близини.
„Пошто су станице за пуњење постављене у близини, енергија, уместо да се враћа у општу електричну мрежу, иде директно на станице за пуњење, а то омогућава провајдеру да потенцијално понуди ниже цене. Можемо рећи да је иновација у урбаном планирању, у могућности да споји употребу енергије у граду” рекао је Луна.
Боље коришћење енергије постало је кључно за смањење глобалне температуре која је у порасту.
Преузмите андроид апликацију.