Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић изјавио је данас да ће багерска механизација коју ће Србија послати на бугарски део Дунава почети да ради за осам дана, како би обезбедила пловност те реке кроз Бугарску.
„Дунав је за нас најважнији коридор за теретни саобраћај, јер један речни танкер замењује 144 камиона цистерни. Нама је тренутно због рекордно ниског водостаја у Бугарској блокирано више од милион тона угља, блокирана је пшеница, блокиране су сировине за хемијску и индустрију челика“, рекао је Момировић у изјави за Танјуг, након што је на железничкој станици Нови Београд дочекао милионитог путника на релацији Београд-Нови Сад.
Додао је да је након споразума о помоћи у обезбеђивању пловности Дунава који је постигнут са Бугарском, механизацији поребно шест до осам дана да се постави и почен да ради.
„Циљ нам је да нападемо три критичне тачке у бугарском делу Дунава и да што пре кренемо са радовима, јер је то од виталне важноси за нашу екомију. То је шанса да наш енергетски систем да што мање увозимо струју и да је што више сами производимо“, објаснио је Момировић.
Истакао је да је Србија поново показала да је земља која је фактор стабилности и земља која подржава своје суседе, као што је то било у време корона кризе, када смо побезбедили вакцине за своје грађане, али и за грађане околних земаља.
„Сада морамо да пружимо сву помоћ нашим комшијама и бугарским пријатељима, а врло врзо ћемо пружити исту такву помоћ Босни и Херцеговини у багерским радовима на Сави и Дрини, како би омогућили пловност те две реке“, рекао је Момировић.
Закључио је да је то дужност Србије и да се наша земља поново показала као лидер у региону.
Cena gasa u Evropi porasla 30 odsto zbog obustave Severnog toka 1
Преузмите андроид апликацију.